BMW 740e iPerformance debiutuje na rynku

Wraz z wprowadzeniem na rynek hybrydowej odmiany serii 7, BMW podzieliło się większą ilością informacji na jej temat.

BMW 740e iPerformance (tak BMW nazywa teraz swoje hybrydy plug-in) to hybrydowa odmiana flagowej serii 7, wykorzystująca dwa silniki. Podstawowym źródłem napędu jest tu 2-litrowa, doładowana jednostka o mocy 258 KM i rozwijająca 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Współpracuje z nią 8-biegowa, automatyczna skrzynia biegów, z którą zintegrowano elektryczny motor o mocy 113 KM i oferujący 250 Nm momentu obrotowego. Cały system generuje w sumie 326 KM oraz 500 Nm, co zapewnia naprawdę dobre osiągi.

Dokładne liczby zależą od tego, którą odmianę 740e iPerformance weźmiemy pod uwagę, bowiem są aż trzy. Występuje ona w wersji zwykłej, przedłużonej oraz przedłużonej i z napędem na cztery koła. Pierwsza z nich rozpędza się do 100 km/h w 5,4 s, druga w 5,5 s, a trzecia w 5,3 s.

Reklama

Zależnie od tego, którą odmianę wybierzemy, nieznacznie różnić się będzie również zużycie paliwa oraz zasięg w trybie czysto elektrycznym. BMW obiecuje, że 740e iPerformace zużywa średnio 2-2,2 l/100 km i przejedzie na samym prądzie od 41 do 48 km.

W każdej wersji hybrydowej "siódemki" znajdziemy, oprócz standardowego przełącznika trybów jazdy (Eco Pro, Comfort, Sport), dodatkowy przycisk zarządzający układem napędowym. Dzięki niemu możemy wymusić oszczędzanie energii zgromadzonej w bateriach (aby np. móc ją później wykorzystać podczas jazdy miejskiej), albo przejście na tryb czysto elektryczny (wtedy prędkość maksymalna ograniczona jest do 140 km/h).

BMW 740e iPerformance nie różni się niczym od pozostałych odmian "siódemki", poza bagażnikiem, w którym znajdziemy baterie. W efekcie zmalał on z 515 l do 420 l. Hybryda może pochwalić się natomiast bardzo bogatym wyposażeniem - seryjnie możemy liczyć między innymi na LEDowe światła główne i system nawigacji.

Hybrydy, szczególnie w wersjach plug-in, wyróżniają się zazwyczaj sporo wyższą ceną, od odmian z klasycznymi silnikami, ale inaczej jest w przypadku 740e iPerformance. Ceny tej wersji w Niemczech zaczynają się od 91 900 euro, a więc niemal tyle samo, co 265-konnego 730d z napędem na cztery koła. Porównując to z polskim cennikiem okazuje się, że hybryda powinna być co prawda o 16 tys. zł droższa od zwykłego 730d, ale aż o 35 tys. zł tańsza od, porównywalnie mocnego, 740d xDrive.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy