Bentley Continental GT trzeciej generacji

Tuż przed salonem samochodowym we Frankfurcie, Bentley zaprezentował nową odsłoną swojego luksusowego coupe.

Bentley Continental GT
Bentley Continental GTBentley

To, z jakim autem mamy do czynienia, widać na pierwszy rzut oka. Dość szybko jednak zauważamy, że nowy Continental GT, choć z pozoru znajomy, zmienił się bardzo. Bardzo wyraźnie widać tu wpływy studyjnego EXP 10 Speed 6, który wzbudził sensację podczas salonu w Genewie w 2015 roku. "Cytaty" z tego konceptu widać w pasie przednim, za sprawą świateł i (nieco za dużego) grilla, a także z tyłu, dzięki eliptycznym reflektorom i końcówkom wydechu o tym samym kształcie.

Bentley Continental GT 2017

Bentley Continental GTBentley
Bentley Continental GTBentley
Bentley Continental GTBentley
Bentley Continental GTBentley
Bentley Continental GTBentley
Bentley Continental GTBentley
Bentley Continental GTBentley
Bentley Continental GTBentley
Bentley Continental GTBentley
Bentley Continental GTBentley
Bentley Continental GTBentley
Bentley Continental GTBentley
Bentley Continental GTBentley
Bentley Continental GTBentley

Spójrzcie też na wielkie przetłoczenie nad tylnym nadkolem oraz srebrną listwę biegnącą nad progami i ozdobny element za przednim kołem. To również bezpośrednie zapożyczenia z EXP 10 Speed 6. Znawcy modelu zauważą też większy o 11 cm rozstaw osi w porównaniu do poprzednika. Całe auto natomiast bazuje na płycie podłogowej drugiej generacji Porsche Panamery.

Zapożyczenie z limuzyny z Zuffenhausen znajdziemy również we wnętrzu - system multimedialny z 12,3-calowym ekranem został z niej bezpośrednio przeniesiony. Nie musimy jednak do tego się przyznawać, ponieważ wyświetlacz może się odwrócić, chowając w desce rozdzielczej. Alternatywą dla niego jest pusta przestrzeń lub 3 analogowe zegary (termometr, kompas i stoper).

Bentley Continental GTBentley

Nie schowamy natomiast drugiego ekranu, pochodzącego z magazynów Audi. Zastępuje on tradycyjne zegary i choć otrzymał nową grafikę, układ menu i obsługa wydają się być identyczne. To jednak jedyne zapożyczenia od innych marek koncernu Volkswagena. Nowy Continental GT ma niepowtarzalny design wnętrza, które wykończone jest najwyższej jakości materiałami i z najwyższą starannością. Przykładowo, aby przygotować drewniane wstawki dla jednego egzemplarza, potrzebne jest 10 m2 drewna i 9 godzin ręcznej pracy.

Bentley Continental GTBentley

Pod maską nie ma niespodzianek - początkowo Bentley Continental GT dostępny będzie ze zmodernizowaną wersją 6-litrowego W12 TSI, które rozwija teraz 635 KM i 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc trafia na wszystkie koła, za pośrednictwem 8-biegowej, dwusprzęgłowej przekładni. Sprint do 100 km/h trwa 3,7 s, a prędkość maksymalna to 333 km/h.

Bentley Continental GTBentley

Zastosowanie platformy Panamery, pozwoliło na skorzystanie z kilku nowych rozwiązań. Wśród nich znajdziemy trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne czy też system redukcji przechyłów nadwozia, wykorzystujący 48-voltową instalację elektryczną (dostępny już w Bentaydze). Przy okazji udało się także odchudzić Continentala GT - o 85 kg. Niewielkie to jednak pocieszenie, jako że auto waży 2250 kg.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas