Audi Q3 - druga generacja zaprezentowana
Produkowany od 2011 roku kompaktowy SUV Audi nie cieszył się u nas szczególnie dużym zainteresowaniem. Czy jego nowa odsłona to zmieni?
Audi Q3, ze swoją dynamicznie narysowaną linią nadwozia, było autem dość ciekawym. Szkoda tylko, że otrzymało deskę rozdzielczą z miejskiego A1. Tym razem jest... podobnie, ale teraz trudno traktować to w charakterze wady.
Audi Q3 II
Z zewnątrz Q3 nawiązuje do nowych SUVów marki, głównie do (ciągle jeszcze pokazywanego w maskowaniu) elektrycznego e-trona. Uwagę zwracają charakterystyczne wzory świateł, ośmiokątny grill oraz linia nadwozia nawiązująca nieco do poprzednika. Auto jest od niego niemal o 10 cm dłuższe (4485 mm), nieznacznie szersze (1849 mm) i niższe (1585 mm).
We wnętrzu z kolei ponownie znajdziemy elementy z modelu A1, ale tym razem ten mieszczuch jest naprawdę nowoczesny. "Zapożyczenia" to między innymi ekran systemu multimedialnego (znany też z flagowych modeli), panel klimatyzacji oraz przyciski pod nim, a także wirtualne zegary. Te ostatnie mają być seryjne (ekran 10,25 cala) podczas gdy radio z dotykowym ekranem (8,8 cala) to opcja. Można też zdecydować się na system nawigacji (ekran 10,25 cala) oraz lepsze wirtualne zegary (12,3 cala). Nowe Q3 ma pozwalać na swobodną komunikację głosową - rozumieć mowę potoczną, dopytywać, kiedy czegoś nie zrozumie i dawać sobie "wchodzić w słowo".
Audi zapewnia, że nowe Q3 ma bardzo przestronne wnętrze, a pasażerowie z tyłu będą mogli korzystać z seryjnej regulacji wzdłużnej kanapy oraz ustawienia kąta pochylenia oparcia (z kolei podłokietnik to opcja...). Zależnie od owych ustawień, bagażnika ma oferować od 530 do nawet 675 l pojemności. Wpływa na nią również wysokość podłogi (3 ustawienia).
Gama jednostek napędowych Q3 składać się będzie z benzynowych 35 TFSI (1,5 l, 150 KM), 40 TFSI (2,0 l, 190 KM) i 45 TFSI (2,0 l, 230 KM) oraz wysokoprężnych 35 TDI (2,0 l, 150 KM) i 40 TDI (2,0 l, 190 KM). Ta ostatnia nie będzie jednak dostępna od samego początku sprzedaży, która ma ruszyć jesienią. Zależnie od wybranej odmiany, napędzane będą przednie lub wszystkie koła, a skrzynie biegów to 6-biegowe "manuale" oraz 7-stopniowe "dwusprzęgłówki".