Audi A6 55 TFSI e quattro - kolejna mocna hybryda
Audi sukcesywnie rozszerza swoją ofertę hybryd plug-in. Tym razem zelektryfikowany układ napędowy trafił do modelu A6.

A6 55 TFSI e quattro korzysta z hybrydowego napędu, który debiutował w modelu Q5. Składa się na niego benzynowa jednostka 2.0 TFSI o mocy 252 KM, który wspomaga elektryczny motor generujący 143 KM. W sumie do dyspozycji kierowcy jest 367 KM oraz 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Takie wartości robią wrażenie, nawet w tak dużym samochodzie jak Audi A6. Nie dziwią więc świetne osiągi - sprint do 100 km/h trwa 5,6 s, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Korzystając z samej energii elektrycznej można rozpędzić się do 135 km/h.
Jak każda hybryda plug-in, A6 55 TFSI e quattro ma odznaczać się przy tym wyjątkowo niskim zużyciem paliwa. Producent szacuje je na 2,1 l/100 km. Według pomiaru zgodnego z procedurą WLTP, akumulator o pojemności 14,1 kWh ma pozwalać na przejechanie do 53 km w trybie czysto elektrycznym. Uzupełnienie energii, korzystając z ładowarki o mocy 7,4 kWh, ma trwać 2,5 godziny.
Sposób zarządzania energią zależy od wybranego przez kierowcę trybu. Można wymusić jazdę tylko na prądzie, zachować elektryczność na później, albo pozostawić wszystko elektronice.

Baterie w hybrydowym A6 umieszczono w bagażniku, a producent zapewnia, że ułożono je w ten sposób, aby zapewnić "równą i wygodną przestrzeń bagażową". Brzmi optymistycznie, ale suche dane już takie nie są. Zamiast 530 l mamy do dyspozycji tylko 360 l. Przy okazji zmniejszono również bak z 63 do 52 l.
Audi A6 55 TFSI e quattro jest już dostępne w Niemczech, a jego cena to 68 850 euro.