Reklama

Hyundai Kona

Hyundai Kona to kompaktowy SUV z napędem benzynowym lub hybrydowym. /materiały prasowe
  • Marka:

  • Rozpoczęcie produkcji:

    2017

Hyundai Kona to nowoczesny miejski crossover, który w swoim segmencie ma takich konkurentów jak Toyota Yaris Cross czy Kia Stonic. Jest produkowany przez południowokoreański koncern motoryzacyjny od 2017 roku. Dwa lata później zadebiutowała hybrydowa wersja pojazdu.

Historia Hyundaia Kony

Hyundai Kona to młodszy i mniejszy brat Tucsona zaprojektowany przez belgijskiego projektanta, Luca Donckerwolke’a. Prezentacja tego modelu odbyła się w czerwcu 2017 roku. W Portugalii jest znany jako Hyundai Kauai, a w Chinach – Hyundai Encino. 

Do jego produkcji została wykorzystana platforma podłogowa Hyundaia i20 drugiej generacji.

Do gamy pojazdów z napędem benzynowym i diesla w 2019 roku dołączyły auta z napędem hybrydowym. Rok później Huyndai Kona przeszedł facelifting, który w dużej mierze dotyczył nadwozia.

Hyundai Kona – generacje

Od premiery crossover’a wypuszczono kilka wersji tego kompaktowego auta:
  • Hyundai Kona Crossover (2017–2020) – z silnikiem benzynowym, wysokoprężnym lub hybrydowym o maksymalnej mocy od 115 do 177 KM;
  • Hyundai Kona Crossover Electric (2019–2020) – z silnikiem elektrycznym o maksymalnej mocy 136 lub 204 KM;
  • Hyundai Kona Crossover Electric Facelifting (od 2021) – z silnikiem elektrycznym o maksymalnej mocy 136 lub 204 KM;
  • Hyundai Crossover Facelifting (od 2021) – z silnikiem benzynowym lub hybrydowym o maksymalnej mocy od 120 do 198 KM;
  • Hyundai Crossover N (od 2021) – z silnikiem benzynowym o maksymalnej mocy 280 KM.

Hyundai Kona – dane techniczne

Najnowszy Hyundai Kona to kompaktowy SUV z napędem benzynowym lub hybrydowym na jedną oś:
  • Hyundai Kona 1.0 T-GDI 6MT – benzynowy silnik 3-cylindrowy o pojemności skokowej 998 cm³ i maksymalnej mocy 120 KM, z manualną skrzynią biegów (6-biegową);
  • Hyundai Kona 1.0 T-GDI 7DCT – benzynowy silnik 3-cylindrowy o pojemności skokowej 998 cm³ i maksymalnej mocy 120 KM, z automatyczną skrzynią biegów (7-biegową DCT);
  • Hyundai Kona 1.6 T-GDI 7DCT – benzynowy silnik 4-cylindrowy o pojemności skokowej 1598 cm³ i maksymalnej mocy 198 KM, z automatyczną skrzynią biegów (7-biegową DCT);
  • Hyundai Kona 1.6 GDI HEV 6DCT – napęd hybrydowy (benzynowy silnik 4-cylindrowy o pojemności skokowej 1580 cm³ i maksymalnej mocy 105 KM oraz elektryczny silnik synchroniczny z magnesami stałymi), z automatyczną skrzynią biegów (6-biegową DCT).

W sprzedaży jest także wersja z napędem na 4 koła – Hyundai Kona 1.6 T-GDI 7DCT 4WD (silnik benzynowy 4-cylindrowy o pojemności skokowej 1598 cm³ i maksymalnej mocy 198 KM, automatyczna 7-biegowa skrzynia DCT).

Z kolei Hyundai Kona N to propozycja dla miłośników sportowych wrażeń. Pod maską zamontowano silnik benzynowy o pojemności skokowej 1998 cm³ i maksymalnej mocy 280 KM. Ten model wyposażono w automatyczną skrzynię biegów (8-biegową DCT).

Hyundai Kona – opinie kierowców

Wśród zalet Hyundaia Kony użytkownicy wymieniają m.in. mocny silnik, dzięki któremu można czerpać dużo radości z jazdy, oraz automatyczną skrzynię biegów podnoszącą komfort podróżowania. Przeważają opinie, że samochód dobrze prowadzi się zarówno w mieście, jak i na dłuższych trasach. Model jest doceniany także za stosunkowo niskie spalanie paliwa.

Zgłaszane przez kierowców uciążliwe usterki dotyczą m.in. karoserii oraz układu elektrycznego. Użytkownicy tych pojazdów narzekają także na to, że wnętrze nie zostało odpowiednio wyciszone, co obniża komfort jazdy. Minusem okazuje się także niskiej jakości wykończenie wewnętrzne oraz niezbyt wygodne siedzenia.

Wiadomości