Reklama

Skoda Octavia 1996-2004

Tegoroczny MotoAs Interii jest wyjątkowy! Z okazji 20-lecia naszego portalu, organizujemy plebiscyt nie na samochód roku, ale na najważniejszy samochód minionych dwóch dekad. I po raz pierwszy w historii głosując w plebiscycie, możesz codziennie wygrać 20 000 złotych! Zostań tym, któremu Interia przekaże 20 000 zł! Oto jeden z dwudziestu kandydatów, na których głos mogą oddać nasi czytelnicy oraz wyjaśnienie, dlaczego jest on wart tego głosu.

"Nowożytne" wcielenie Octavii śmiało nazwać można następcą... Poloneza. Auto z miejsca stało się ulubieńcem Polaków i od przeszło dwóch dekad okupuje szczyty zestawień najlepiej sprzedających się nowych aut w naszym kraju. Czy to Samochód 20-lecia? Zdecyduj już teraz! Oddaj głos i daj sobie szanse na wygranie 20 tys zł. Głosuj!

Reklama

Wprawdzie pierwszą Skodą, przy której budowie wykorzystano podzespoły Volkswagena była Felicia, ale firma nie bardzo lubi się nią chwalić. Za pierwszy w pełni volkswagenowo-skodowski wyrób uznawana jest właśnie Octavia. Nie jest to bynajmniej wymysł speców od PR. Należy pamiętać, że chociaż w Felicii montowane były np. silniki pochodzące od Volkswagena, samochód od podstaw zaprojektowali Czesi.

W przypadku Octavii wyglądało to nieco inaczej. Niemiecki "wielki brat" dostarczył silniki, przeniesienie napędu i płytę podłogową IV generacji Golfa. Tańszej sile roboczej - Czechom - pozostało  zadanie poskładania tego wszystkiego w jedną, przyjemną dla oka, całość. Kierowani ambicją mieszkańcy Mlada Boleslav postanowili utrzeć nieco nosa sąsiadom i zadecydowali, że pokażą całemu światu, jak naprawdę powinien wyglądać (i ile kosztować) wspomniany Golf. Stworzyli nadwozie, które nie tylko cechowało się niezwykle czystą linią, ale też zapewniało niespotykaną w tej klasie przestrzeń ładunkową.

Efekt przerósł oczekiwania. W oparciu o rozwiązania techniczne niewielkiego kompaktu Czechom udało się stworzyć auto, które europejscy klienci stawiali zdecydowanie bliżej passata. Przez kolejne dwie dekady model zrobił błyskotliwą karierę: stał się międzynarodowym hitem sprzedaży, który niezmiennie jest jednym z najlepiej sprzedających się modeli Skody. Ulubieńcem klientów stała się wersja kombi, która dołączyła do oferty w maju 1998 roku. Wkrótce wzbogacono ją o opcję napędu na cztery koła. Czy to zasługuje na miano MotoAsa? Jeżeli tak, to ZAGŁOSUJ i wygraj 20 000 złotych>>

Podsumowując: gdy pierwsza nowożytna Octavia wchodziła do produkcji, w Polsce wciąż czekaliśmy na Poloneza Aut. Gdy kończyła swoją rynkową karierę, FSO chyliło się już ku upadkowi, a o produkcji Poloneza nikt już nie pamiętał. W sumie na rynki całego świata trafiło sporo ponad 1,4 mln egzemplarzy Octavii "I" generacji! 

------------------------------------------------

Samochód 20-lecia na 20-lecie Interii!

ZAGŁOSUJ i wygraj 20 000 złotych - kliknij.

Zapraszamy do udziału w 5. edycji plebiscytu MotoAs. Wyjątkowej, bo związanej z 20-leciem Interii. Z tej okazji przedstawiamy 20 modeli samochodów, które budzą emocje, zachwycają swoim wyglądem oraz osiągami. Imponujący rozwój technologii nierzadko wprawia w zdumienie, a legendarne modele wzbudzają sentyment. Bądź z nami! Oddaj głos i zdecyduj, który model jest prawdziwym MotoAsem!

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama