Nowy odcinek S5. Szybciej z Wrocławia do Poznania
Dziś otwarto ponad 19-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S5. Kierowcy mogą już korzystać z nowej trasy od węzła Korzeńsko do węzła Krościna. Nowa ekspresówka omija Żmigród i łączy się z już istniejącą drogą szybkiego ruchu oraz obwodnicą Rawicza.
Otwarty dzisiaj odcinek drogi to ważny fragment S5. Przyspiesza nie tylko przejazd z Wrocławia do Poznania, ale ułatwia tranzyt północ-południe. Docelowo cała ekspresówka będzie miała około 360 km. Połączy autostradę A4 na węźle Wrocław Północ, z A1 na węźle Nowe Marzy w okolicy Grudziądza.
Inwestycja za 1,9 mld zł
Budowa drogi ekspresowej S5 na Dolnym Śląsku podzielona została na 3 etapy. W sumie liczyć będzie 48 km. I etap od Korzeńska ma długość 14,9 km. Wykonawcą jest Konsorcjum firm: Lider - Budimex S.A., Partnerem STRABAG Sp. z o.o. Etap II ma długość 13,8 km, a wykonawcą jest Dragados S.A. Etap III do węzła Widawa Wrocław (wraz z węzłem) ma długość 19,3 km i wykonawcą jest firma Astaldi S.p.A.
W ramach całej inwestycji powstanie siedem węzłów drogowych (Żmigródek, Żmigród, Krościna, Prusice, Trzebnica, Kryniczno, Widawa), 46 obiektów mostowych, 4 Miejsca Obsługi Podróżnych Morzęcino (MOP): Morzęcino Zachód II i Wschód III, Wisznia Mała Zachód III i Wschód II oraz Obwód Utrzymania Drogowego przy w. Krościna.
Całkowity koszt projektu to niespełna 1,9 mld zł. Unia Europejska dołoży do tego nieco ponad 911 mln zł.
Jules