Budowa autostrad

Nowy odcinek S5. Szybciej z Wrocławia do Poznania

Dziś otwarto ponad 19-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S5. Kierowcy mogą już korzystać z nowej trasy od węzła Korzeńsko do węzła Krościna. Nowa ekspresówka omija Żmigród i łączy się z już istniejącą drogą szybkiego ruchu oraz obwodnicą Rawicza.

Otwarty dzisiaj odcinek drogi to ważny fragment S5. Przyspiesza nie tylko przejazd z Wrocławia do Poznania, ale ułatwia tranzyt północ-południe. Docelowo cała ekspresówka będzie miała około 360 km. Połączy autostradę A4 na węźle Wrocław Północ, z A1 na węźle Nowe Marzy w okolicy Grudziądza.

Inwestycja za 1,9 mld zł

Budowa drogi ekspresowej S5 na Dolnym Śląsku podzielona została na 3 etapy. W sumie liczyć będzie 48 km. I etap od Korzeńska ma długość 14,9 km. Wykonawcą jest Konsorcjum firm: Lider - Budimex S.A., Partnerem STRABAG Sp. z o.o. Etap II ma długość 13,8 km, a wykonawcą jest Dragados S.A. Etap III do węzła Widawa Wrocław (wraz z węzłem) ma długość 19,3 km i wykonawcą jest firma Astaldi S.p.A.

W ramach całej inwestycji powstanie siedem węzłów drogowych (Żmigródek, Żmigród, Krościna, Prusice, Trzebnica, Kryniczno, Widawa), 46 obiektów mostowych, 4 Miejsca Obsługi Podróżnych Morzęcino (MOP): Morzęcino Zachód II i Wschód III, Wisznia Mała Zachód III i Wschód II oraz Obwód Utrzymania Drogowego przy w. Krościna.

Reklama

Całkowity koszt projektu to niespełna 1,9 mld zł. Unia Europejska dołoży do tego nieco ponad 911 mln zł.

Jules


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy