Budowa autostrad

Które autostrady nie będą gotowe na Euro?

Konsorcja, które budują pięć odcinków autostrady A2 między Strykowem a Konotopą zapewniają, że droga będzie przejezdna przed Euro 2012, prawdopodobnie nie uda się ukończyć odcinków A1 i A4 - powiedział w środę minister transportu Sławomir Nowak.

Fragment autostrady A2 między Strykowem a Konotopą podzielono na 5 odcinków, każdy z nich buduje inne konsorcjum. "Te odcinki są na różnym poziomie zaawansowania (...). Rozmawiałem ze wszystkimi wykonawcami, na razie ich sygnały są uspokajające, pogoda nam sprzyja, widać postęp w pracach" - powiedział dziennikarzom Nowak, który spotkał się w środę z inżynierami kontraktu nadzorującymi budowę poszczególnych odcinków. Pytał o termin zakończenia prac, interesował się także, czy wykonawcy nie napotykają podczas budowy na kłopoty.

Minister przypomniał, że odcinek Stryków-Konotopa jest jedną z kluczowych inwestycji na Euro 2012, ponieważ zapewni dojazd autostradą od granicy z Niemcami do Warszawy.

Reklama

Prawdopodobnie - jak mówił Nowak - nie uda się przed mistrzostwami ukończyć odcinków A1 Toruń-Stryków oraz A4 Kraków-Rzeszów. "Będziemy jeszcze rozmawiali z wykonawcami i ratowali te projekty na ile możemy, ale już dziś trzeba się pogodzić z tym, że tych dróg na Euro raczej nie będzie" - dodał.

Autostrada A2 jest częścią drogi międzynarodowej E30 z Cork w Irlandii do Omska w Rosji. W Polsce ma przebiegać od przejścia granicznego w Świecku przez Poznań, Łódź, Warszawę i Siedlce do przejścia granicznego z Białorusią w Kukurykach. Na terenie Polski będzie miała długość ok. 660 km. Istniejący i już eksploatowany 252-kilometrowy odcinek trasy przebiega od Nowego Tomyśla (województwo wielkopolskie) do Strykowa (województwo łódzkie).

Obecnie budowany fragment między Łodzią a Warszawą ma długość ok. 90 km. Miał być on gotowy przed Euro 2012. Jednak w połowie br. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zerwała kontrakt z chińskim konsorcjum Covec, który budował dwa odcinki: A o długości 29,2 km (Stryków - okolice Bolimowa) oraz C o długości 20 km (od granicy woj. łódzkiego do granic powiatu grodziskiego). Na przełomie lipca i sierpnia br. GDDKiA podpisała umowę z nowymi wykonawcami - odcinek A dokończy konsorcjum firm Eurovia i Warbud, natomiast odcinek C dokończy konsorcjum firm Boegl & Krysl i Dolnośląskich Surowców Skalnych.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: uda | Euro 2012
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy