Budowa autostrad

Kolejne miasta będą miały obwodnice

W poniedziałek podpisana została umowa na opracowanie dokumentacji niezbędnej do budowy przyszłej obwodnicy Pułtuska - poinformował warszawski oddział GDDKiA. Trasa ma mieć ok. 15 km, a inwestycja ma być gotowa w 2025 roku.

W poniedziałek podpisana została umowa na opracowanie dokumentacji niezbędnej do budowy przyszłej obwodnicy Pułtuska - poinformował warszawski oddział GDDKiA. Trasa ma mieć ok. 15 km, a inwestycja ma być gotowa w 2025 roku.

Jak wyjaśniono, zadaniem wykonawcy umowy, czyli firmy Transprojekt Gdański Sp. z o.o, będzie opracowanie dokumentacji zawierającej wariantowy przebieg przyszłej obwodnicy, czyli tzw. STEŚ (Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego) z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) oraz materiały do uzyskania decyzji środowiskowej.

Reklama

Koszt wykonania takiej dokumentacji to 3,3 mln zł, a gotowa ma być do marca 2020 roku.

Przyszła obwodnica ma mieć ok. 15 km i przebiegać na zachód od Pułtuska. Nowa trasa ma wyprowadzić tranzyt z miasta. Średni dobowy ruch przez Pułtusk wynosi ok. 18 tys. pojazdów na dobę.

Inwestycja zakłada również budowę węzła na rozwidleniu krajowej 61. i 57. oraz budowę obwodnicy Kleszewa i Przemiarowa. Przewidziane lata realizacji projektu to 2022-2025.

Z kolei 56,8 mln zł będzie kosztować budowa obwodnicy Myśliborza w ciągu drogi krajowej nr 26 - poinformował w poniedziałek wojewoda zachodniopomorski Krzysztof Kozłowski. Współfinansowana przez skarb państwa i gminę budowa drogi o długości 3,4 km ma zakończyć się w 2021 r.

Budowa obwodnicy zostanie sfinansowana ze środków skarbu państwa w wysokości 44 mln zł oraz z funduszy gminy Myślibórz, skąd będzie pochodziło 13 mln zł. Jak podkreślił wojewoda zachodniopomorski Krzysztof Kozłowski, będzie "to pierwsza inwestycja w infrastrukturę, gdzie ciężar finansowania poniosą dwa podmioty: gmina i rząd".

"Dziś ciężarówki w centrum muszą objeżdżać zabytkową Bramę Nowogrodzką z lewej strony. Jesteśmy jedynym miastem w Polsce, które ma ruch lewostronny, co generuje ogromne niebezpieczeństwo" - oznajmił burmistrz Myśliborza Piotr Sobolewski.

Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad "obwodnica wyprowadzi z wąskich uliczek Myśliborza ruch tranzytowy w ciągu drogi krajowej nr 26 łączącej drogę S3 z granicą polsko - niemiecką w Krajniku Dolnym". Ogłoszenie przetargu na budowę planowane jest w 2018 r., a same prace mają rozpocząć się wiosną 2019 r. Zakończenie realizacji ma nastąpić w 2021 r.

W ramach projektu powstanie rondo łączące drogi nr 23 i 26, a także dwa skrzyżowania, drogi wspomagające, chodniki, ciągi pieszo-rowerowe.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy