Polacy w Mille Miglia
Włoski kierowca Paolo Andreucci (fiat punto Super 2000) zwyciężył w Rajdzie Mille Miglia rozgrywanym w Bresci (Włochy). Od 1977 roku tylko raz zawody w Dolomitach udało się wygrać kierowcy spoza Italii.
W sezonie 2001 uczynił to Portugalczyk Miquel Campos w peugeocie 206 WRC. Podobnie jak przed rokiem, tak i tym razem całe podium przypadło Włochom. Najwyżej sklasyfikowana polska załoga – Sołowow/Baran(renault clio) Mille Miglia ukończyła na 18 miejscu w klasyfikacji generalnej oraz 4 w Super 1600. Włosi zakochani w piłce nożnej, dużym sentymentem darzą również rajdy samochodowe. Zwłaszcza, kiedy na odcinkach pojawia się fabryczna ekipa Fiata. W tym sezonie koncern z Turynu wystawił najnowsze punto Super 2000, dziwić nie może zatem gorący doping „tifosi” wzdłuż całej trasy włoskiej rundy inaugurującej Rajdowe Mistrzostwa Europy.
Zgodnie z przewidywaniami kierowcy Fiata w komplecie zdominowali czwartkowy prolog na autodromie nieopodal Bresci. Wygrał Andreuccci, drugi był Andrea Navarra, trzeci Giandomenico Basso (wszyscy w punto super 2000). Dopiero za nimi uplasował się aktualny czempion Europy – również Włoch – Renato Travaglia (mitsubishi lancer evo 9).
Po przejechaniu 16 z 17 zaplanowanych odcinków najszybszym okazał się Anderucci, wyprzedzając na mecie swoich rodaków: Lucę Cantamessa (subaru impreza N12) oraz Sandro Sotille (również lancer evo 9).
Z trzech polskich załóg najlepiej z trundymi odcinkami Mille Miglia poradzili sobie Michał Sołowow/Maciej Baran. Renault clio kielecko-krakowskiego duetu dotarło do mety na 18 miejscu w generalce i czwartym w klasyfikacji Super 1600. – Nie wiem czemu, ale auto traciło moc na ostrych podjazdach – mówił na mecie w Bresci Michał Sołowow. – Marzyliśmy o miejscu w punktowanej ósemce, ale w okazało się to niemożliwe. Mimo wszystko jesteśmy zadowoleni: wynik jest przywoity.
W połowie czwartej dziesiątki Rajd Mille Miglia ukończyli Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski (subaru impreza N12). – Po raz pierwszy w życiu cieszę się, że rajd się już skończył – stwierdził po zawodach Oleksowicz, podkreślając wysoką skalę trudności pierwszej rundy Mistrzostw Europy.
Mniej szczęścia mieli Szymon Ruta z Bartoszem Siodłą. Ich subaru wylądowało na dachu podczas przejazdu 9 odcinka specjalnego. Zatrzymali się kilka metrów od przepaści…
Wyniki Rajdu Mille Miglia
1. Paolo Andreucci/Anna Andreussi (I), fiat punto S2000
3:04.20,8.
2. Luca Cantamessa/Piercarlo Capolongo (I)
subaru impreza WRX STI N12 +1.28,8.
3. Sandro Sottile/Marco Nari (I) mitsubishi lancer Evo IX +2.01,4.
4. Andrea Dallavilla/Daniele Vernuccio (I) mitsubishi
lancer Evo IX +2.34,6.
5. Fabrizio Ratiglia/Flavio Zanella
(I) mitsubishi lancer Evo IX +4.40,0