Pierwszy start Polaków w Audi Sport TT Cup
Na niemieckim torze Hockenheim zakończyła się pierwsza runda nowego pucharu Audi Sport TT Cup. W sobotę rozegrano pierwszy, a w niedzielę drugi wyścig tej serii w której startuje dwójka Polaków: Gosia Rdest i Jan Kisiel. Gosia debiutująca za kierownicą 310 konnego Audi zajęła 15 i 20 miejsce a Janek odpowiednio 4 i 14.
Gosia mimo debiutu w nowym samochodzie wyczynowym pojechała bardzo pewnie, ale bez zbędnego ryzyka stawiając na zdobywanie doświadczenia i poznawanie możliwości auta. Stawka zawodników liczy łącznie 24 zawodników z 18 krajów. Już podczas inauguracyjnego, sobotniego wyścigu szybko okazało się, że rywalizacja w Pucharze Audi Sport TT Cup jest bardzo zacięta.
Gosia Rdest: Tor Hockenheim to dla mnie zupełnie nowy obiekt. Nie startowałam tu wcześniej, a ze względu na start w Pucharze Golfa nie brałam udziału w testach na tym obiekcie tydzień przed pierwszą rundą serii. Już od samego startu działo się wiele. Moja taktyka była prosta: dojechać do mety bez wdawania się w niebezpieczne sytuacje i uczyć się samochodu w warunkach bojowych. Na szczęście pogoda była łaskawa i jechaliśmy po suchej nawierzchni. Metę minęłam na 15 pozycji. W niedzielę warunki zmieniły się, było mokro. Na dodatek na drugim lub trzecim okrążeniu po kontakcie z innym zawodnikiem uszkodzeniu uległo przednie zawieszenie i aż do samej mety musiałam walczyć z autem, aby utrzymać się na torze. Mimo to pierwszy weekend wyścigowy w Audi Sport TT Cup uważam za udany, bo zebrałam wiele cennych doświadczeń, które z pewnością zaowocują w przyszłości. Udało mi się też zdobyć pierwsze punkty.
Audi Sport TT Cup 2015 to sześć rund, które odbędą się na niemieckich i austriackich torach i będą towarzyszyć wyścigom DTM. Za kierownicą pucharowych Audi TT każdorazowo rywalizuje 18 stałych zawodników oraz zaproszeni przez organizatora goście: dziennikarze, VIP-owie, zawodnicy innych dyscyplin motorsportowych.
W gronie 18 stałych kierowców znaleźli się reprezentanci: Niemiec, Austrii, Danii, Belgii, Norwegii, Polski, Francji, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Turcji, Szwajcarii, Chin i Stanów Zjednoczonych, w tym dwie zawodniczki.
Każdy weekend wyścigowy oznacza dla kierowców 140 minut jazdy po torze, na które składają się: wolne treningi, 30-minutowe kwalifikacje i dwa dwudziestominutowe wyścigi. Pucharowe Audi TT jest wyposażone w przedni napęd i 2-litrowy 4-cylindrowy silnik TFSI o mocy 310 KM przy przeszło 400 niutonometrach momentu obrotowego. Moc samochodu można zwiększyć o kolejne 30 KM poprzez użycie systemu "push-to-pass". Samochód waży zaledwie 1125 kg.
Audi TT Cup 2015 - kalendarz
26-28 czerwiec Norisring (D)
31 lipiec -02 sierpień Red Bull Ring (A)
11-13 wrzesień Oschersleben (D)
25-27 wrzesień Nürburgring (D)
16-18 październik Hockenheim (D)