Opel Corsa-e Rally zaliczył udany pierwszy start
Nowy Opel Corsa‑e Rally bardzo dobrze poradził sobie z pierwszym rajdowym przejazdem. Na Rallye du Touquet, otwierającym asfaltowe mistrzostwa Francji, rajdowy kierowca testowy Opla Marijan Griebel wraz z pilotem Tobiasem Braunem w pierwszym elektrycznym samochodzie zaprojektowanym do jednomarkowych rajdów przecierali szlak dla ponad 200 zawodników na 11 odcinkach specjalnych.
Na 131 kilometrach odcinków specjalnych wytyczonych na drogach północno-zachodniego wybrzeża Francji Opel Corsa‑e Rally zaprezentował swoje możliwości. Samochód elektryczny z Rüsselsheim jest więc dobrze przygotowany do inauguracyjnej rundy ADAC Opel e-Rally Cup zaplanowanej na 11 i 12 czerwca w ramach ADAC Rallye Stemweder Berg. Na starcie pierwszego na świecie jednomarkowego rajdowego pucharu samochodów elektrycznych spodziewanych jest 14 pojazdów z załogami z pięciu krajów.
"Z wielką przyjemnością znów wziąłem udział w rajdzie i poprowadziłem Corsę‑e Rally przez wymagające drogi wokół Le Touquet" — powiedział Marijan Griebel. "Jednego i drugiego dnia samochód radził sobie znakomicie. Myślę, że parę osób szeroko otwierało oczy!".
Jörg Schrott, dyrektor Opel Motorsport, również był bardzo zadowolony: "Pierwszy występ na prawdziwym rajdzie był kamieniem milowym dla tego projektu. Corsa‑e Rally zaliczyła przekonujący debiut. Nie mieliśmy żadnych problemów technicznych w ciągu tych dni. Samochód wzbudził duże zainteresowanie wśród działaczy, innych zespołów oraz przedstawicieli mediów. Jesteśmy więc "zwarci i gotowi" przed rozpoczęciem sezonu ADAC Opel e-Rally Cup na ADAC Rallye Stemweder Berg".
Opel Motorsport może pochwalić się klasowym zwycięstwem Corsy Rally4 w kategorii RC4 w Rallye du Touquet. Stéphane Lefebvre z francuskiego zespołu prywatnego i jego pilot Gilles De Turckheim po zaciętej walce pokonali przewagą 15,2 sekundy załogę Vigion/Verger w Renault Clio Rally4, odnosząc pierwsze klasowe zwycięstwo nowym rajdowym autem Opla dla klientów prywatnych. W klasyfikacji ogólnej Corsa Rally4 zajęła doskonałe 19. miejsce jako najlepszy samochód z przednim napędem. "Konkurencja była mocna, więc musieliśmy dać z siebie wszystko" — powiedział Lefebvre ze zwycięskiego zespołu na mecie.