BMW M4 Coupe w wersji MotoGP jeździ na wodę. I to jak!

BMW zaprezentowało właśnie model M4 Coupe w wersji MotoGP. Samochód pełnić będzie rolę pojazdu bezpieczeństwa w wyścigach serii MotoGP w nadchodzącym sezonie.

Auto wyróżnia się agresywnym ospoilerowaniem i czarnym, matowym lakierem przyozdobionym pasami w charakterystycznych dla BMW Motosport kolorach. To co najważniejsze kryje się jednak pod maską.

Niemieccy inżynierowie sięgnęli po rozwiązanie stosowane niegdyś przez konstruktorów myśliwców. Jednostka napędowa wyposażona została w system wtrysku wody do cylindrów.

By obniżyć temperaturę powietrza doładowującego mgiełka wodna wtryskiwana jest do kolektora dolotowego. Pozwala to nie tylko zwiększyć wydajność, ale też zmniejszyć zużycie paliwa. Większa zawartość tlenu w mieszance poprawia procesy spalania, a niższa temperatura wpływa na zwiększenie żywotności kluczowych elementów silnika.

Reklama

Mieszczący pięć litrów wody zbiornik zamontowano w bagażniku. Wyposażono go w specjalną izolację cieplną, która dba o to, by w zimie nie dochodziło do zamarzania. Wtrysk do kolektora realizowany jest przy ciśnieniu dziesięciu barów, procesem steruje komputer analizujący obciążenie jednostki napędowej i temperaturę spalania.

Przedstawiciele BMW twierdzą, że zapas pięciu litrów wody wystarcza na "torowe szaleństwo". W normalnej eksploatacji wodę uzupełniać trzeba nie częściej niż raz na pięć tankowań.

System wtrysku wody do kolektora dolotowego wkrótce pojawi się na liście wyposażenia dodatkowego standardowych modeli serii M.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy