Używane kombi Audi. Uwaga na kłopotliwe silniki TDI!
Audi Allroad wyróżnia podwyższone zawieszenie z regulacją wysokości, większe koła oraz osłonki z tworzyw sztucznych na dolnych częściach karoserii.
Uniwersalne Audi zadebiutowało w roku 1999. Producent nadał mu nazwę Allroad Quattro. Auto jest naturalnym rozwinięciem zwykłego A6 Avant z napędem na 4 koła. Najważniejszą różnicą jest podwyższone zawieszenie z regulacją wysokości, większe koła oraz osłonki z tworzyw sztucznych na dolnych częściach karoserii.
Podwozie bazuje na wielowahaczowych rozwiązaniach znanych z Audi A6, z tym że zamiast klasycznych sprężyn i amortyzatorów mamy tu układ miechów pneumatycznych, kompresora wytwarzającego ciśnienie w układzie oraz elektronicznego komputera, który steruje całym zestawem. Kierowca może z kabiny zwiększać lub zmniejszać prześwit. Układ ma także tryby automatyczne, dostosowujące charakterystykę pracy do aktualnych warunków jazdy. Ze względu na wysokie koszty napraw elementów pneumatycznych, niektórzy kierowcy zastępują pneumatykę amortyzatorami i sprężynami konwencjonalnymi. Przed zakupem samochodu należy zatem sprawdzić z czym mamy do czynienia.
Podstawową jednostką jest silnik benzynowy 2.7 V6 biturbo. Jak można się łatwo domyślić, jego najsłabszą stroną są turbosprężarki. Jeśli mamy do czynienia z egzemplarzem starszym, zazwyczaj nadają się do wymiany. Ponieważ nie jest to jednostka specjalnie ekonomiczna, śmiało można rozważyć zakup mocniejszej, ośmiocylindrowej wolnossącej wersji 4.2 V8. Również sporo pali, ale jest zdecydowanie bardziej wytrzymała.
Osoba zainteresowana zakupem diesla musi wiedzieć, że wysokoprężna jednostka 2.5 V6 TDI występuje w trzech wersjach. Pierwsza (o mocy 179 KM) była produkowana w latach 1999-2003. Druga, o mocy 163 KM, zadebiutowała w roku 2003, a trzecia o mocy 179 KM w roku 2004. Najstarsza odmiana zyskała złą sławę z powodu ponadprzeciętnej awaryjności. Największym problemem są szybko zużywające się wałki rozrządu. Razem z wałkami w imponującym tempie zużywają się hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego. Pojawiają się także wycieki oleju.
Audi Allroad świetnie radzi sobie zarówno na autostradzie, jak też na drogach gruntowych
Po zakupie egzemplarza, który nie przechodził gruntowych napraw, trzeba w niego zainwestować kilka tysięcy złotych. Znacznie mniej kłopotów sprawiają obie młodsze jednostki (kody silników BAU, BCZ), ponieważ mają przeprojektowany układ wałków rozrządu, dzięki czemu są bez porównania trwalsze.
O najczęstszych usterkach używanego Audi Allroad (1999-2006) przeczytasz na magazynauto.pl.