Używane BMW 7 E38. Limuzyna Bonda za 20 tys.

Seria 7 E38 to najbardziej sportowa z niemieckich limuzyn. Jej utrzymanie nie zawsze drenuje portfel, ale poszukiwania muszą potrwać.

article cover
Informacja prasowa (moto)

Linie tego BMW są pozbawione awangardowych rozwiązań. Dzięki temu po 18 latach od debiutu nadal wygląda reprezentacyjnie. Na zdjęciu wersja 730i V8 sprzed liftingu.

Opinia o tym, że E38 to ostatnie klasyczne BMW, jest powszechna. Wielu fanów tego modelu przytacza w tym momencie (prawdziwą) historię o tym, jak sprzedaż tego modelu podskoczyła, gdy przedstawiono jego kontrowersyjnie stylizowanego następcę, czyli model E65.

Podobnie jak wiele niemieckich limuzyn, E38 dorobiło się własnego przydomku, którą po prostu było nazwisko prezydenta Kwaśniewskiego - korzystał on najczęściej właśnie z takiego modelu w opancerzonej wersji iL. Niestety, równie często co głowy państw, takim BMW jeździli również młodzi "biznesmeni" będący w konflikcie z prawem. Oznacza to, że po prawie 19 latach od prezentacji, oferta używanych E38 została mocno przetrzebiona. Wiele samochodów uległo wypadkom, spora liczba również na skutek intensywnej eksploatacji i odwlekania koniecznych napraw po prostu nie nadaje się do dalszej jazdy.

Dla cierpliwych nabywców z budżetem około 20 tys. zł to dobra wiadomość: jeśli dobrze się poszuka, znajdzie się naprawdę znakomitą ofertę sprzedaży auta, którego ceny praktycznie przestały spadać. Poprzednik, czyli BMW E32 już od kilku lat ma bardziej status kolekcjonerski niż typowego pojazdu użytkowego, a E38 nabiera takiego charakteru z roku na rok.

E38 to samochód zdecydowanie trwalszy od przeciętnego auta osobowego klasy średniej czy kompaktowej. Jeśli trafiają się samochody z przebiegami poniżej 200 tys. km (to rarytasy), zazwyczaj mają jeszcze oryginalne zawieszenie. Wnętrze często nie nosi śladów zużycia nawet przy przebiegu 300 tys. km. Niestety, znacznie gorzej jest jeśli chodzi o zabezpieczenie antykorozyjne. Ten model rdzewieje w typowych dla BMW miejscach, czyli na rogach i pod uszczelkami drzwi oraz na tylnej klapie.

O najczęstszych usterkach i kosztach eksploatacji używanego BMW serii 7 (E38) przeczytasz na magazynauto.pl.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas