Uciążliwy rozruch turbodiesla po wymianie rozrządu

Co może być powodem problemów z uruchamianiem turbodiesla „na zimno” po wymianie paska rozrządu?

Problemy z uruchamianie jednostki wskazują na niewłaściwe ustawienie kąta wtrysku.
Problemy z uruchamianie jednostki wskazują na niewłaściwe ustawienie kąta wtrysku.Motor

Jeżeli powodem nie jest usterka świec żarowych lub kłopoty z paliwem, to warto zwrócić uwagę na kąt wyprzedzenia wtrysku. W silnikach z pompą wtryskową ten może on ulec przestawieniu przy wymianie paska rozrządu, gdyż pompa wtryskowa napędzana jest właśnie paskiem. W przypadku silników z elektronicznie sterowana pompą (np. VW 1.9 TDI 90 i 110 KM), kąt ten można sprawdzić diagnoskopem. Jeżeli nie mieści się on w tolerancji fabrycznej, to konieczne jest zdemontowanie górnej osłony rozrządu i przeregulowanie ustawienia pompy wtryskowej. We wspomnianych TDI robi się to po poluzowaniu trzech śrub mocujących koło pasowe pompy. Operacja trwa góra kwadrans. Problemy z rozruchem mogą też wskazywać na zbytnie opóźnienie kąta wtrysku; potwierdzać to mogłaby bardzo miękka praca silnika (z kolei gdy kąt jest zbyt duży silnik zapala łatwiej, ale pracuje bardzo twardo).

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas