Trudne sytuacje

Motor
Wśród kierowców panuje błędne przekonanie, że kierowca zawracający traci pierwszeństwo, co nie jest prawdą.
Wśród kierowców panuje błędne przekonanie, że kierowca zawracający traci pierwszeństwo, co nie jest prawdą.Motor
W dodatku zawracając można wprowadzić w błąd innych.
W dodatku zawracając można wprowadzić w błąd innych.Motor
Kierowca czarnego auta widząc szary pojazd, może być przekonany, że...
Kierowca czarnego auta widząc szary pojazd, może być przekonany, że...Motor
...ten skręca w drogę, z której on chce wyjechać.
...ten skręca w drogę, z której on chce wyjechać.Motor
To także problematyczna sytuacja dla wielu kierowców, szczególnie w gęstym ruchu miejskim. Często przed skrzyżowaniem jest do dyspozycji szeroki pas ruchu, na którym obok siebie mieszczą się dwa samochody, a tuż za nim pas zwęża się i mieści się już tylko jeden pojazd. Jak należy się zachować? Pierwszeństwo ma samochód jadący przy prawej krawędzi jezdni.
To także problematyczna sytuacja dla wielu kierowców, szczególnie w gęstym ruchu miejskim. Często przed skrzyżowaniem jest do dyspozycji szeroki pas ruchu, na którym obok siebie mieszczą się dwa samochody, a tuż za nim pas zwęża się i mieści się już tylko jeden pojazd. Jak należy się zachować? Pierwszeństwo ma samochód jadący przy prawej krawędzi jezdni.Motor
Taki rodzaj ronda ma minimalizować ryzyko zajechania drogi innemu kierowcy. Mimo tego kierowcy mają problem z pokonaniem takiego skrzyżowania. Jak sobie z tym radzić? Należy patrzeć na tablice umieszczone przed rondem, które podpowiadają, jaki pas ruchu należy zająć. A będąc już na rondzie wystarczy obserwować linie na drodze.
Taki rodzaj ronda ma minimalizować ryzyko zajechania drogi innemu kierowcy. Mimo tego kierowcy mają problem z pokonaniem takiego skrzyżowania. Jak sobie z tym radzić? Należy patrzeć na tablice umieszczone przed rondem, które podpowiadają, jaki pas ruchu należy zająć. A będąc już na rondzie wystarczy obserwować linie na drodze.Motor
Rondo, na którym jeżdżą tramwaje, a kolejności przejazdu nie reguluje sygnalizacja świetlna to dla wielu kierowców prawdziwa enigma. Podczas wjeżdżania na rondo (ze znakiem ustąp pierwszeństwa) tramwaj musi czekać, natomiast kiedy zjeżdża z ronda to samochód musi przepuścić pojazd na szynach.
Rondo, na którym jeżdżą tramwaje, a kolejności przejazdu nie reguluje sygnalizacja świetlna to dla wielu kierowców prawdziwa enigma. Podczas wjeżdżania na rondo (ze znakiem ustąp pierwszeństwa) tramwaj musi czekać, natomiast kiedy zjeżdża z ronda to samochód musi przepuścić pojazd na szynach.Motor
Widząc sygnalizator z zielonym światłem, a tuż za nim znak „ustąp pierwszeństwa”, kierowcy zastanawiają się czy muszą stosować się do znaku. Tymczasem jeśli znak i sygnalizator występują w ramach tego samego skrzyżowania, nadrzędna jest sygnalizacja świetlna. Z tego powodu widoczny na zdjęciu pojazd skręcający w prawo ma pierwszeństwo przejazdu i wjeżdżając na drogę poprzeczną nie ma obowiązku ustępowania pierwszeństwa przejazdu.
Widząc sygnalizator z zielonym światłem, a tuż za nim znak „ustąp pierwszeństwa”, kierowcy zastanawiają się czy muszą stosować się do znaku. Tymczasem jeśli znak i sygnalizator występują w ramach tego samego skrzyżowania, nadrzędna jest sygnalizacja świetlna. Z tego powodu widoczny na zdjęciu pojazd skręcający w prawo ma pierwszeństwo przejazdu i wjeżdżając na drogę poprzeczną nie ma obowiązku ustępowania pierwszeństwa przejazdu.Motor
W sytuacji pokazanej na zdjęciu skrajny prawy pas ruchu kończy się (w rzeczywistości to wyjazd z zatoki autobusowej, na którą wjeżdżają kierowcy chcący skręcić w prawo). W tym przypadku pojazd jadący prawym pasem musi przepuścić auta jadące sąsiednim pasem ruchu, ponieważ zmienia pas ruchu.
W sytuacji pokazanej na zdjęciu skrajny prawy pas ruchu kończy się (w rzeczywistości to wyjazd z zatoki autobusowej, na którą wjeżdżają kierowcy chcący skręcić w prawo). W tym przypadku pojazd jadący prawym pasem musi przepuścić auta jadące sąsiednim pasem ruchu, ponieważ zmienia pas ruchu.Motor
W sytuacji pokazanej na zdjęciu włączeniem prawego kierunkowskazu wydaje się logiczne, ponieważ kierowca żółtego auta skręca w prawo (zjeżdża z estakady). Jednak tylko lewy kierunkowskaz ma sens, ponieważ jest widoczny dla kierowców jadących drogą z pierwszeństwem.
W sytuacji pokazanej na zdjęciu włączeniem prawego kierunkowskazu wydaje się logiczne, ponieważ kierowca żółtego auta skręca w prawo (zjeżdża z estakady). Jednak tylko lewy kierunkowskaz ma sens, ponieważ jest widoczny dla kierowców jadących drogą z pierwszeństwem.Motor
Występują dwa sposoby skręcania w lewo. Pierwszy, zwany bezkolizyjnym, polega na wymijaniu się skręcających w lewo pojazdów (nadjeżdżających z przeciwnych kierunków) prawymi bokami. Drugi sposób, zwany kolizyjnym (widoczny na zdjęciu), polega na wymijaniu się skręcających w lewo pojazdów lewymi bokami. Który z nich wybrać? Należy obserwować innych skręcających i dostosować się do ich sposobu wykonania tego manewru.
Występują dwa sposoby skręcania w lewo. Pierwszy, zwany bezkolizyjnym, polega na wymijaniu się skręcających w lewo pojazdów (nadjeżdżających z przeciwnych kierunków) prawymi bokami. Drugi sposób, zwany kolizyjnym (widoczny na zdjęciu), polega na wymijaniu się skręcających w lewo pojazdów lewymi bokami. Który z nich wybrać? Należy obserwować innych skręcających i dostosować się do ich sposobu wykonania tego manewru.Motor
Jadąc prosto i widząc pojazd nadjeżdżający z prawej strony, wąską uliczką, powstaje problem ustalenia pierwszeństwa przejazdu. Jak prawidłowo się zachować? Jeśli nie ma znaków ustalających pierwszeństwo przejazdu oraz na drodze z prawej brak znaku „ustąp pierwszeństwa”, „droga wewnętrzna, „strefa ruchu” bądź „strefa zamieszkania”, skrzyżowanie należy uznać za równorzędne i przepuścić pojazd z prawej strony.
Jadąc prosto i widząc pojazd nadjeżdżający z prawej strony, wąską uliczką, powstaje problem ustalenia pierwszeństwa przejazdu. Jak prawidłowo się zachować? Jeśli nie ma znaków ustalających pierwszeństwo przejazdu oraz na drodze z prawej brak znaku „ustąp pierwszeństwa”, „droga wewnętrzna, „strefa ruchu” bądź „strefa zamieszkania”, skrzyżowanie należy uznać za równorzędne i przepuścić pojazd z prawej strony.Motor