Którędy pobiegnie droga S12?

Ostatnia tura spotkań z mieszkańcami gmin, przez które ma przebiegać droga S12 na odcinku od granicy woj. łódzkiego i mazowieckiego do Radomia rozpoczęła się we wtorek. Równolegle prowadzone są prace przy projektowaniu odcinka z Radomia do Puław w woj. lubelskim.

Jak poinformowała rzeczniczka mazowieckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) Małgorzata Tarnowska w tym tygodniu (13-16 listopada) będą odbywać się ostatnie już konsultacje dot. projektowania pierwszego odcinka trasy.

Projektanci i przedstawiciele GDDKiA po raz trzeci spotkają się z mieszkańcami i władzami Orońska, Wolanowa, Wieniawy, Rusinowa, Przysuchy i Gielniowa. Przez te mazowieckie gminy ma przebiegać I odcinek S12 o długości ok. 42 km (od granicy woj. łódzkiego i mazowieckiego od węzła Radom Południe, znajdującego się na przecięciu z drogą S7).

Reklama

Projektanci przygotowali trzy warianty trasy S12 wraz ze szczegółowym układem dróg lokalnych i poprzecznych oraz z lokalizacją ekranów akustycznych. "W nowych propozycjach uwzględniono część uwag mieszkańców, które zgłosili nam po II turze spotkań w gminach" - powiedziała Tarnowska. Dodała, że wpłynęły wówczas 44 wnioski i opinie, w tym jedna zbiorowa, podpisana przez ponad 400 osób.

"Także teraz czekamy na opnie i sugestie dotyczące projektu. Im więcej ich jest, tym bardziej możemy dostosować przebieg trasy do oczekiwań mieszkańców" - zaznaczyła rzeczniczka.

Trzy tury spotkań odbyły się już także w gminach, przez które ma przebiegać S12 na II odcinku, z Radomia do Puław (woj. lubelskie).

Zaprojektowanie ponad stukilometrowego odcinka trasy S12 z Piotrkowa Trybunalskiego do Puław podzielono na dwa fragmenty. Wartość pierwszego zadania - od granicy województwa łódzkiego do Radomia (ok. 42 km) - wynosi ok. 4,9 mln zł, a drugiego - odcinek Radom - Puławy (ok. 66 km) - ok. 5,7 mln zł. Wykonawcy do maja 2020 r. muszą opracować Studium Techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) wraz z materiałami niezbędnymi do uzyskania decyzji środowiskowych.

Po spotkaniach informacyjnych z mieszkańcami projektanci przeanalizują wszystkie zgłoszone uwagi i wprowadzą ewentualne korekty do dokumentacji. Zgodnie z planem w pierwsze połowie 2019 r. do oddziału GDDKiA w Warszawie ma trafić studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe, na podstawie którego zostanie wskazany wariant rekomendowany.

Złożenie wniosku o decyzję środowiskową planowane jest na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2019. roku. Następnie odbędą się kolejne konsultacje z mieszkańcami. Ostateczny przebieg S12 w okolicach Radomia w połowie 2020 r. wskaże Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w drodze decyzji administracyjnej.

GDDKiA planuje podpisanie umów z wykonawcami inwestycji w systemie "Projektuj i buduj" w 2021 r.  Roboty budowlane miałyby się rozpocząć w 2023 r. i zakończyć dwa lata później.

Droga nr 12 przebiega równoleżnikowo przez trzy województwa: łódzkie, mazowieckie oraz lubelskie. Nowa trasa ma rozpocząć się w woj. łódzkim, w Piotrkowie Trybunalskim, gdzie skrzyżowałaby się m.in. z autostradą A1 oraz drogą ekspresową S8. Przebiegając przez Radom (woj. mazowieckie) dałaby możliwość połączenia komunikacyjnego z S7 oraz drogą krajową nr 9. W okolicach Zwolenia skrzyżowałaby się z DK nr 79 i poprowadziłaby do Puław w woj. lubelskim.


PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy