Drogowa rewolucja we Wrocławiu

Ruch tranzytowy przez Wrocław mają ograniczyć nowe oznakowania, które pokierują auta na Autostradową Obwodnicę Wrocławia, a także zmieniona sygnalizacja świetlna w głównych punktach dróg wjazdowych do miasta.

Most Rędziński w ciągu obwodnicy Wrocławia
Most Rędziński w ciągu obwodnicy WrocławiaPAP

35-kilometrowa Autostradowa Obwodnica Wrocławia (AOW) została oddana do użytku pod koniec sierpnia. Według danych magistratu, po otwarciu trasy ruch samochodów powyżej 18 ton wjeżdżających od południowej strony do miasta zmniejszył się z 1600 do 400 ciężarówek na dobę.

Jak poinformowała w czwartek na konferencji prasowej zastępca dyrektora Wydziału Inżynierii Miejskiej Elwira Nowak, miasto chce jeszcze efektywniej ograniczyć ruch samochodów przejeżdżających przez Wrocław.

Do końca roku w mieście ma powstać nowe oznakowanie, dzięki któremu kierowcom łatwiej będzie trafić na AOW. Oznakowanie znajdzie się przy głównych skrzyżowaniach w mieście i pokieruje na Obwodnicę Śródmiejską, tam zaś znajdą się drogowskazy kierujące na AOW. Koszt postawienia nowych znaków to około 1,8 mln zł.

Magistrat chce również ograniczyć ruch wjeżdżających do miasta poprzez zmiany w sygnalizacji świetlnej na drogach wlotowych. "Spowoduje to, że kierowcy częściej będą decydować się na poruszanie AOW" - tłumaczyła Nowak.

Jak wyjaśniła, zmniejszenie liczby samochodów we Wrocławiu spowodowało, że na ulicach miasta pojawiła się wolna przestrzeń, którą można zagospodarować m.in. na wydzielenie torowisk dla tramwajów oraz budowę nowych przystanków.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas