A50 powstanie koło Warszawy. Tylko kiedy?

- Chcielibyśmy, by duża obwodnica Warszawy, tzw. duży ring warszawski, został ukończony przed oddaniem do użytkowania Centralnego Portu Komunikacyjnego, czyli do 2027 r. - powiedział w piątek minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Obecnie prowadzone są analizy dotyczące inwestycji.

"Musimy określić, czy ten duży ring wokół Warszawy, który nazywamy roboczo A50, powstanie w odległości 20 kilometrów, 30 czy 50 km od centrum - po prostu jak duży będzie promień koła, który umownie zostanie wyznaczony przez ten ring" - podkreślił odpowiadając na pytania dziennikarzy minister.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk w piątek wziął udział w konferencji prasowej Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, poświęconej koncepcji "korytarzy życia" na drogach szybkiego ruchu.

Adamczyk zwrócił uwagę, że nie ma "żadnych wątpliwości" co do tego, że w przeciągu pięciu lat powstanie ekspresowa obwodnica Warszawy, ale jak dodał, Warszawa potrzebuje kolejnej "drogi obwodowej".

Reklama

Z kolei wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz zwrócił uwagę, że istniejąca obwodnica jest przeciążona i obecnie po drogach S8 i S2 w czasie szczytu porusza się ok. 200 tys. pojazdów na dobę, w związku z tym tzw. duży ring warszawski jest "bardzo istotny".

"Sam problem obwodnicy, którą pan minister nazwał A50 jest bardzo istotny również dlatego, że będziemy mieli mnóstwo węzłów. Pamiętajcie państwo, że mamy po drodze A2, mamy S10, mamy S7, S17 i znowu S8, także to jest bardzo poważna historia" - dodał wiceminister.

Marek Chodkiewicz o planach budowy dużej obwodnicy Warszawy - tzw. "ringu warszawskiego" - odległej od miasta o ok. 30-50 km, na początku kwietnia mówił w rozmowie z PAP. Zwrócił wtedy uwagę, że do budowy ringu od południa może zostać wykorzystana droga krajowa nr 50, a od północy włączony zostanie planowany odcinek drogi ekspresowej S10.

Droga ekspresowa S10 docelowo połączy Warszawę ze Szczecinem i utworzy ważną oś transportu drogowego pomiędzy Bydgoszczą i Toruniem. Droga ta będzie również alternatywą dla autostrady A2 dla ruchu międzynarodowego.

Według zapowiedzi ministerstwa duża obwodnica Warszawy powinna zostać ukończona do 2027 roku.(

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy