Tata w Polsce?

Największa firma Indii, producent samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych - Tata może w niedługim czasie wejść na polski rynek. Z nieoficjalnych źródeł wiadomo, że hinduski gigant motoryzacyjny od dawna zainteresowany jest przejęciem odziedziczonej po Daewoo fabryki samochodów na warszawskim Żeraniu. Czy ambitne plany produkowania w Polsce takich aut jak miejska Indica, terenowe Sumo i Safari, a w przyszłości koncepcyjnego minivana Indiva, którego niedawno zaprezentowano na salonie w Genewie są realne? Z odpowiedzią na te pytania musimy jeszcze trochę poczekać. Tutaj zdjęcia taty indiva na salonie samochodowym w Genewie.

Hinduska firma zajmująca się produkcją pojazdów została założona w 1945 roku. Początkowo zajmowała się ona konstruowaniem lokomotyw parowych na potrzeby narodowego rynku. Od 1954 roku produkcja została poszerzona o samochody dostawcze, dzięki współpracy z niemieckim Daimler Benz. W 1967 roku współpraca ta została zakończona i hinduska marka stała się samodzielnym projektantem i konstruktorem samochodów. Pod wprawnym przywództwem Ratana N. Taty, marka zyskiwała sobie coraz większe uznanie na rodzimym rynku. W 1999 roku po raz pierwszy wyprodukowała ona samochód, który stał się w Indiach numerem jeden pod względem sprzedaży. Model ten to Indica, która dziś sprzedawana jest z wielkim powodzeniem już nie tylko na rynku hinduskim. To właśnie to auto ma stanowić trzon ewentualnej produkcji w polskich zakładach.

Reklama

Indica to niewielki samochód miejski o wymiarach 3660 mm długości, 1625 mm szerokości, 1485 wysokości i wadze 1405 kg. Do jego napędu służy gama silników benzynowych (o mocach 56 kW i 63 kW) i wysokoprężnych (36 kW i 46 kW) o pojemnościach 1,4 litra. Do wszystkich wersji montowana jest pięciobiegowa, manualna przekładnia. Model Indica może być wyposażony w : przednie i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, system hamulcowy z wentylowanymi tarczami z przodu i ABSem, wspomaganie kierownicy, centralny zamek, immobilizer oraz klimatyzację. Linię stylistyczną nadwozia zaprojektowało dla Taty włoskie biuro designu, IDEA.

Spod pióra projektantów IDEA wyszedł też najnowszy projekt stworzony na potrzeby hinduskiej Taty - minivan Indiva. Pojazd ten zaprezentowany został na trwającym jeszcze salonie w Genewie. Na razie jest to jedynie prototyp, jednak znając współczesne realia i szybkość podejmowania decyzji, to w krótkim czasie Indiva może znaleźć się w sprzedaży. Pojazd został skonstruowany na tej samie płycie, którą wykorzystuje Indica i mierzy 4,3 m długości. Tym razem jednak we wnętrzu auta znajdzie się miejsce dla siedmiu osób oraz ich bagażu.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: fabryki samochodów | firma
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy