Rekordy "eco-opla"

Opel Eco-Speedster pobił kilkanaście rekordów świata prędkości w klasie pojazdów prototypowych napędzanych silnikiem wysokoprężnym turbo o pojemności do 1,5 litra.

W ciągu doby to sportowe auto ze zmodyfikowaną 112-konną jednostką 1,3 CDTI pochodzącą z fabryki FIAT-GM Powertrain Polska z Bielska ustanowiło 17 rekordów świata.

Ważący zaledwie 660 kg prototyp powstał w oparciu o model Speedster, ale posiada nową karoserię z włókna węglowego o udoskonalonej aerodynamice co pozwoliło na uzyskanie znacznie lepszego współczynnika oporu powietrza (Cd = 0.20). Eco-Speedster nawiązuje do innego prototypowego modelu Opla sprzed 30 lat. 1 czerwca 1972 roku,

na torze Opla w Dudenhofen, sławę uzyskał zmodyfikowany Opel GT z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,1 litra i mocy 95 KM. Ustanowił on kilka światowych rekordów w kategorii silników diesla, w tym rekord prędkości, wynoszący 197,5 km/h.

Reklama

Na tym samym torze Eco-Speedster pobił teraz nowe rekordy. Ale nie obyło się bez problemów. 55 min. przed pobiciem ostatniego z rekordów, doszło do dramatycznej, a zarazem zabawnej sytuacji, bowiem Eco-Speedster musiał zjechać do boksów w celu usunięcia awarii związanej z elektroniką. Nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, iż auto nie chciało odpalić i w związku z tym ostatnią rundę pokonało na ... pych.

Siłą "napędową" mogli być wyłącznie kierowcy ze zgłoszonego teamu. A ponieważ regulamin mówi, że pojazd rekordowy musi przejechać linię mety o własnych siłach, w kulminacyjnym momencie jechał na rozruszniku.

W sumie Opel Eco-Speedster znacznie podwyższył poprzeczkę rekordu świata (średnia prędkość uzyskana w czasie 24 godzin) bo o 98,3 km/h czyli do 225 km/h. .

TUTAJ pisaliśmy o polskim rekordzie sprzed lat!

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: auto | Opel | rekordy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy