Nowa Corolla D-4D

Toyota Corolla dziewiątej generacji pojawiła się na rynku w roku 2001 w pięciu wersjach nadwoziowych i wielu odmianach silnikowych.

Teraz w sprzedaży znajdzie się kolejny model "korolki": wersja Diesla 2.0 D-4D (116 KM) z bocznymi kurtynami powietrznymi, udoskonalonym systemem bezpieczeństwa i zmodyfikowanym układem zawieszenia.

Przez ponad 30 lat Toyota unowocześniała swe silniki Diesla. W roku 1982 wprowadziła na rynek pierwszy silnik z elektronicznie sterowanym wtryskiem paliwa. Niedługo potem pojawił się system recyrkulacji gazów wydechowych. W 1999 Toyota przedstawiła w Avensis pierwszy silnik typu D-4D, łączący wspólną szynę (common-rail) z czterema zaworami na cylinder. W tym roku pojawi się system D-CAT (Diesel Clean Advanced Technology) zmniejszający - w porównaniu z normami EURO IV - ilość tlenków azotu o 50% i cząstek stałych o 80%.

Reklama

W nowy silnik 2.0 D-4D wyposażona zostanie wersja hatchback Corolli. W przeciwieństwie do poprzedniej jednostki 110-konnej D-4D nowy silnik, jest mocniejszy i bardziej ekonomiczny. Dzięki mocy 116 KM umożliwi Corolli hatchback szybszą jazdę, lepsze przyspieszenie, niższe zużycie paliwa i redukcję szkodliwych spalin.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: silnik | Toyota Corolla
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy