Reklama

Limuzyna przyszłości Peugeota

Na wrześniowym salonie w Paryżu Peugeot zaprezentuje po raz pierwszy swój najnowszy prototyp o nazwie 908 RC. Samochód ten posiada nie tylko ciekawą stylistykę, ale także niezwykłe rozwiązania techniczne.

Szkoda tylko, że bardzo małe są szanse na wprowadzenie tego pojazdu do seryjnej produkcji.

908 RC to samochód typu czterodrzwiowe coupe, a więc należący do nowej klasy pojazdów stworzonej przez Mercedesa modelem CLS, do którego mają dołączyć porsche panamera czy alfa romeo 169. Jednak w odróżnieniu od CLS-a, peugeot ma silnik umieszczony nie z przodu, ale... centralnie przed tylną osią. Wymusiło to przesunięcie kabiny pasażerskiej do przodu, co z kolei przełożyło się na wyjątkową stylizację.

A trzeba dodać, że jednostka napędowa potrzebowała sporo miejsca. Jest to bowiem 5.5-litrowy silnik wysokoprężny V12 HDi DPFS, który dzięki dwóm turbosprężarkom dysponuje mocą 700 KM i gigantycznym momentem obrotowym 1200 Nm!

Taki sam silnik w przyszłym roku zostanie zastosowany w wyścigowym bolidzie Audi, który będzie walczył o kolejne zwycięstwo w 24-godzinnych zawodach na torze w Le Mans.

Reklama

Kąt rozwarcia głowic tej jednostki wynosi 100 stopni, co sprawia, że jej środek ciężkości jest umieszczony bardzo nisko. Natomiast zlokalizowanie jej przed tylną osią w znaczący sposób poprawia rozkład mas.

Również sam sposób budowy 908 RC jednoznacznie sugeruje powiązanie ze światem sportów motorowych. Za punkt wyjścia posłużyła bowiem przestrzenna rama, do której zamocowano silnik, zawieszenie oraz elementy nadwozia.

Galeria zdjęć.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: limuzyny | silnik | peugeot | limuzyna

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy