Hyundai zaatakuje klasę premium?

Toyota ma swojego Lexusa, Honda Acurę, a Nissan, od kilku lat, oferuje auta klasy premium pod marką Infiniti.

Wygląda na to, że do tego elitarnego grona chcą też dołączyć Koreańczycy.

W czasie trwającego właśnie salonu motoryzacyjnego w Chicago, wiceprezes ds. sprzedaży Hyudaia na rynku amerykańskim - Dave Żuchowski - zdradził, że koreańska marka rozważa właśnie wprowadzenie do oferty nowej submarki.

Decyzja nie została jeszcze podjęta - zarząd Hyundaia rozważa właśnie, czy wprowadzenie do oferty nowej marki pozwoli zwiększyć sprzedaż w klasie pojazdów premium.

W ubiegłym roku, na amerykańskim rynku Hyundai sprzedał 3 193 luskusowe modele equus, z których każdy kosztował co najmniej 60 tys. dolarów. To więcej, niż zakładały to pierwotne plany, które uwzględniały sprzedaż na poziomie 2 300 sztuk rocznie. W minionych dwunastu miesiącach o 13 proc. wzrosło też w USA zainteresowanie modelem genesis - dealerom Hyundaia udało się sprzedać za Oceanem niemal 33 tys. tych pojazdów.

Reklama

Ostateczna decyzja, co do utworzenia nowej, luksusowej marki, zapaść ma do końca przyszłego roku, kiedy to modele genesis i equus poddane zostaną gruntownemu restylingowi.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: premium
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy