Hyundai zaatakuje klasę premium?
Toyota ma swojego Lexusa, Honda Acurę, a Nissan, od kilku lat, oferuje auta klasy premium pod marką Infiniti.
Wygląda na to, że do tego elitarnego grona chcą też dołączyć Koreańczycy.
W czasie trwającego właśnie salonu motoryzacyjnego w Chicago, wiceprezes ds. sprzedaży Hyudaia na rynku amerykańskim - Dave Żuchowski - zdradził, że koreańska marka rozważa właśnie wprowadzenie do oferty nowej submarki.
Decyzja nie została jeszcze podjęta - zarząd Hyundaia rozważa właśnie, czy wprowadzenie do oferty nowej marki pozwoli zwiększyć sprzedaż w klasie pojazdów premium.
W ubiegłym roku, na amerykańskim rynku Hyundai sprzedał 3 193 luskusowe modele equus, z których każdy kosztował co najmniej 60 tys. dolarów. To więcej, niż zakładały to pierwotne plany, które uwzględniały sprzedaż na poziomie 2 300 sztuk rocznie. W minionych dwunastu miesiącach o 13 proc. wzrosło też w USA zainteresowanie modelem genesis - dealerom Hyundaia udało się sprzedać za Oceanem niemal 33 tys. tych pojazdów.
Ostateczna decyzja, co do utworzenia nowej, luksusowej marki, zapaść ma do końca przyszłego roku, kiedy to modele genesis i equus poddane zostaną gruntownemu restylingowi.