Pagani Huayra - kumulacja niezbędna
Supersamochód musi mieć supercenę. Przykład? Pagani Huayra, w "podstawowej" wersji wycenione na blisko 1,06 mln euro.
LaFerrari, McLaren P1, Porsche 918 Spyder - choć każde z tych aut wycenia się na około 1 mln euro, po ich limitowane edycje szybko ustawiają się kolejki chętnych. A jak pokazuje cennik Pagani Huayry, wyjściową cenę supersamochodu - w tym przypadku 1,06 mln euro - nietrudno powiększyć o równowartość luksusowej limuzyny.
Dla przykładu, doposażenie bolidu Pagani w kamerę cofania to wydatek 4900 euro, w czujniki parkowania - 1500 euro, felgi podobne do tych z Zondy R - 5900 euro, a w nadwozie wykonane z włókien węglowych - 112 500 euro (!). Na życzenie klienta Włosi mogą polakierować zaciski hamulców na dowolny kolor (3750 euro) lub dorzucić zestaw 7 skórzanych toreb (14 950 euro). Istnieje oczywiście możliwość zamawiania dodatków, których lista opcji nie obejmuje.
Przypomnijmy, że Huayra zastąpił w 2011 roku model Zonda. Pod jego unoszonymi drzwiami kryje się wnętrze wykończone z atencją godną miliona euro, a za kabiną drzemie 700-konny silnik 6.0 V12 biturbo od AMG, napędzający tylne koła za pośrednictwem sekwencyjnej, 7-biegowej skrzyni. Huayra nie nastręcza mu wiele wysiłku - waży tylko 1350 kg. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,3 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 370 km/h.
Co ciekawe, najdroższy oferowany obecnie na polskim rynku samochód to wspomniane już Porsche 918 Spyder. Cena modelu startuje od 932 879 euro; za wersję z pakietem Weissach trzeba zapłacić 1 019 719 euro (czytaj więcej).
msob, źródło: Supercar Kids