Okulary VR z konfiguratorem Audi
Audi planuje wprowadzić w swoich salonach okulary VR (wirtualnej rzeczywistości) służące do konfigurowania nowego auta.
Po założeniu okularów potencjalny nabywca może w trzech wymiarach oglądać całą ofertę Audi we wszystkich dostępnych wariantach wyposażenia. Specjalna kamera śledzi ruchy głowy użytkownika, a system odpowiednio dopasowuje przedstawiany obraz zgodnie z wybraną kolorystyką tapicerki, rodzajem okładzin oraz innymi elementami wyposażenia, takimi jak systemy multimedialne. Zobaczyć można nie tylko deskę rozdzielczą i fotele, ale również zajrzeć do bagażnika.
Konfiguracji towarzyszą bogate efekty dźwiękowe - okulary wyposażono w wysokiej klasy słuchawki Bang & Olufsen. Słychać np. dźwięk zamykanych drzwi czy działanie systemów nagłośnienia.
W rezultacie nabywca nie musi ograniczać się już do oglądania broszur i konfigurowania aut w sieci. Przypomnijmy, że już wcześniej Audi uruchomiło projekt budowy salonów z ogromnymi ekranami, pozwalającymi w skali 1:1 obejrzeć konfigurowany samochód. Obecnie działają one w Londynie, Pekinie i Berlinie, niedługo kolejny zostanie otwarty w Moskwie. Podobne placówki w kolejnych wielkich miastach świata uruchamia także Mercedes. Wszystko w celu tzw. umocnienia pozycji marki, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, które w przyszłości może dołączyć do grona klientów danej marki.
Okulary VR będą wprowadzane w wybranych salonach od początku br., przede wszystkim na dynamicznie rozwijających się rynkach, np. w Chinach.
msob, źródło: Audi