Honda CR-Z
Czwartek, 9 lutego 2023 (10:00)
Aktualizacja Wtorek, 5 września 2023 (15:11)
Honda CR-Z to hybrydowe auto o nadwoziu coupe, które już od pierwszego kontaktu robi naprawdę świetne wrażenie. Ten japoński samochód produkowany przez firmę Honda w latach 2010-2016, łączy w sobie sportową stylistykę z ekologicznymi osiągami.
Honda CR-Z - najważniejsze informacje
-
Marka:
-
Rozpoczęcie produkcji:
2010
-
Zakończenie produkcji:
2016
Historia Hondy CR-Z
Historia Hondy CR-Z sięga 2007 roku, kiedy to została zaprezentowana jako samochód koncepcyjny na Tokyo Motor Show. Produkcja seryjna auta rozpoczęła się natomiast w 2010 roku, a zakończyła w 2016 roku.
Honda CR-Z była pierwszym hybrydowym autem sportowym na świecie. Dynamiczna linia nadwozia i przód przypominający spojrzenie rekina to charakterystyczne cechy Hondy CR-Z. Model był wyposażony w technologię hybrydową Honda IMA, łączącą silnik benzynowy z elektrycznym.
I choć produkcja auta zakończyła się z powodu spadku sprzedaży, to auto zdobyło wiele nagród i wyróżnień za swoją innowacyjność oraz ekologiczne osiągi. Wśród konkurentów można znaleźć m.in. takie modele jak: Renault Megane Coupe czy Volkswagen Scirocco.
Generacje Hondy CR-Z
Pierwsza generacja Hondy CR-Z została wprowadzona w 2010 roku i była jedyną generacją tego modelu. Auto napędzane przez spalinowy silnik benzynowy o pojemności 1,5 l. i mocy 114 KM oraz silnik elektryczny o mocy 14 KM, oferowało różne tryby jazdy, w tym m.in. tryb Sport, zapewniający większą moc oraz dynamiczniejsze osiągi. Honda CR-Z dostępna była w wersji dwudrzwiowej z 4 miejscami.
Wygląd przednich świateł o ostrym kształcie opiera się na innych modelach marki, m.in. na kultowym CRX, Accord czy Civic. Z kolei wnętrze pojazdu nie rozpieszcza przestronnością. Można powiedzieć, że tylne siedzenia są tylko atrapą, ponieważ z trudem mieszczą się tam dwie osoby. Znikoma ilość miejsca wynika głównie z niewielkiej odległości do przednich foteli, a także z nisko poprowadzonej linii dachu.
Warto jednak dodać, że Honda CR-Z to nie tylko niebanalna stylistyka nadwozia, ale również nowoczesne wnętrze z ciekawym kształtem deski rozdzielczej, która przypomina centrum dowodzenia rodem ze statku kosmicznego. Przed kierowcą znajdują się trójwymiarowe i niesamowicie kolorowe zegary.
I choć model nie doczekał się drugiej generacji, to w 2012 roku CR-Z przeszedł facelifting. Zmiany dotyczyły m.in. tylnego dyfuzora, grilla, przedniego zderzaka oraz wnętrza auta. Zwiększono również moc pojazdu – ze 124 KM do 141 KM.
Dane techniczne
Honda CR-Z – pojemność silników: 1,5 l; moc silników: silnik spalinowy o mocy 114 KM, silnik elektryczny o mocy 14 KM, łącznie 124 KM; napęd na przednie koła; skrzynie biegów: 6-biegowa przekładnia manualna.
Honda CR-Z Coupe Fecelifting – pojemność silników: 1,5 l; moc silników: silnik spalinowy o mocy 121 KM, silnik elektryczny o mocy 20 KM, łącznie 141 KM; napęd na przednie koła; skrzynie biegów: 6-biegowa przekładnia manualna.
Opinie kierowców o Hondzie CR-Z
Hondę CR-Z kierowcy doceniają m.in. za atrakcyjne właściwości jezdne, jednak jak się okazuje, w większości nie przyciągał fakt, że auto występowało jedynie w wersji hybrydowej. Silnik nie zapewniał osiągów na miarę auta sportowego.
Dużym autem tego modelu jest za to ekonomiczna jazda – Honda CR-Z na pewno nie nadwyręży portfela. Pojazd zapewnia bowiem przejechanie na pełnym baku nawet do 730 kilometrów.
Honda CR-Z - Wiadomości
-
Honda CR-Z
Wtorek, 12 stycznia 2010 (11:49)Na ten samochód z niecierpliwością oczekiwało wielu fanów Hondy. Model CR-Z ma być bowiem duchowym następcą CRX-a. -
Honda CR-Z
Środa, 21 października 2009 (10:11)Na salonie w Tokio Honda zaprezentowała prototyp o nazwie CR-Z.