Ford StreetKa
Czwartek, 9 lutego 2023 (09:57)
Aktualizacja Wtorek, 5 września 2023 (15:06)
Ford StreetKa jest wersją cabrio znanego i docenianego modelu Ka. To samochód o kompaktowych rozmiarach, zaprojektowany przede wszystkim z myślą o dawaniu radości z jazdy. StreetKa charakteryzuje się sportowym designem z zaokrąglonymi liniami nadwozia, nisko osadzonym profilem i charakterystycznym odsłanianym dachem. Składa się go ręcznie, co pozwala na szybkie przejście z trybu zamkniętego na otwarty.
Ford StreetKa - najważniejsze informacje
-
Marka:
-
Rozpoczęcie produkcji:
2002
-
Zakończenie produkcji:
2005
Ford StreetKa – historia modelu
Ford Ka to mały miejski samochód należący do segmentu A, produkowany w latach 1996-2016 (m.in. w fabryce Fiata w Tychach). Pierwsza generacja Ka, zaprojektowana zgodnie z koncepcją New Edge, okazała się wielkim sukcesem marki.
Ford StreetKa jest wersją tego modelu z nadwoziem kabriolet. Powstały trzy generacje Forda Ka, natomiast wersja cabrio była dostępna tylko w jednej.
Od 2015 roku Ford zaczął całkowicie wycofywać Ka ze sprzedaży, wprowadzając w jego miejsce model Ka+ (najpierw miało to miejsce w Ameryce Południowej). Nową wersję tego „klasyka” przeniesiono do segmentu B.
Wnętrze Forda StreetKa jest uznawane za stylowe i dobrze wykończone. Oferuje miejsce dla dwóch osób. Mimo niewielkich rozmiarów zapewnia przyzwoitą przestrzeń dla kierowcy i pasażera.
StreetKa był nietypowym modelem w ofercie Forda, który przyciągał uwagę miłośników kabrioletów i osób poszukujących stylowego samochodu miejskiego. Mimo że jego produkcja została zakończona w 2005 roku, budzi on sentyment u wielu fanów motoryzacji.
Ford StreetKa – generacje
W sprzedaży była dostępna jedna generacja Forda StreetKa.
Została wprowadzony na rynek w 2002 roku jako kabriolet oparty na podstawowym modelu Forda Ka. W zależności od regionu StreetKa był dostępny z różnymi silnikami benzynowymi, w tym silnikiem 1.6 o mocy około 95 KM. Produkcja została zakończona w 2005 roku, a następcą został Ford Ka nowej generacji
StreetKa był limitowaną i nietypową wersją. Wyróżniającą cechą była głównie możliwość jazdy bez dachu i nieszablonowy wygląd, który przyciągał uwagę miłośników kabrioletów.
Ford StreetKa – dane techniczne
StreetKa był dostępny z różnymi silnikami benzynowymi w zależności od konkretnego rocznika i specyfikacji.
Ten mały Ford oferował różne funkcje i nowoczesne wyposażenie, takie jak system audio, klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby oraz centralny zamek. Choć kabriolety zwykle nie mają sporej przestrzeni ładunkowej, StreetKa zapewniał pojemność bagażnika wystarczającą do spełnienia podstawowych potrzeb.
Zobacz dane techniczne tego Forda StreetKa
- Silnik: R4 Duratec 8V 1.6 (1597 cm³), 2 zawory na cylinder, SOHC
- Moc maksymalna: 95 KM (70 kW) przy 5500 obr./min
- Moment obrotowy: 135 N•m przy 4250 obr./min
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,383 sekundy
- Prędkość maksymalna: 190 km/h
- Średnie zużycie paliwa: 7,9 l/100 km
Dane techniczne mogą się różnić w zależności od wersji auta.
Ford StreetKa – ciekawostki
Samochód został zaprojektowany we współpracy z renomowanym włoskim studiem projektowym Pininfarina. Jest ono znane z tworzenia niezwykłych projektów pojazdów, w tym wielu luksusowych i sportowych modeli.
W przypadku Forda StreetKa Pininfarina wniosła swój wkład w zaprojektowanie stylowego kabrioletu, nadając mu unikalny wygląd i elegancką prezencję.
Ford StreetKa - Wiadomości
-
Tigra z "podwójnym dachem"
Piątek, 30 stycznia 2004 (09:25)Mamy kolejnego członka rodziny "CC" (Coupe-Cabriolet), czyli pojazdów, które w krótkim czasie mogą przeistoczyć się ze sportowego coupe w kabriolet i na odwrót. Do tak popularnych aut jak... -
Ferrari i Ford StreetKa na jednym stoisku
Czwartek, 16 stycznia 2003 (08:51)Od 17 do 20 stycznia w Turynie otwarta zostanie wystawa rzemieślnicza, poświęcona wykorzystaniu elementów sztuki przy tworzeniu nowych produktów. Jednym z wystawców będzie słynne włoskie... -
Od wizji do rzeczywistości
Piątek, 26 kwietnia 2002 (20:04)Ford StreetKa został zaprezentowany po raz pierwszy jako studium nadwoziowe podczas Salonu Samochodowego w Turynie w 2000 roku. W rok później, podczas salonu genewskiego, Ford of Europe...