Zeeho wchodzi do Europy. Tanie, elektryczne skutery z Chin mogą podbić rynek

CFMoto to chiński producent motocykli, który w ostatnich latach solidnie wprowadził się na europejski rynek. Wszystko dzięki dobrym produktom i owocnej współpracy z KTM. Ich najnowsze przedsięwzięcie, elektryczna marka Zeeho, debiutuje w Europie. Wiemy już, jakie modele zaoferuje.

Marka Zeeho to nowy producent elektrycznych jednośladów. Marka należy do chińskiego koncernu CFMoto, który radzi sobie nieźle na europejskim rynku.
Marka Zeeho to nowy producent elektrycznych jednośladów. Marka należy do chińskiego koncernu CFMoto, który radzi sobie nieźle na europejskim rynku.Zeehomateriały prasowe

W Austrii uruchomiono europejskie przedstawicielstwo chińskiej marki Zeeho specjalizującej się w budowie elektrycznych jednośladów. Firma powiązana kapitałowo z marką CFMoto uruchomiła pierwsze salony w Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Niewykluczone, że za jakiś czas modele pojawią się również w Polsce. Warto zwrócić uwagę na jednoślady tej marki, bowiem wyglądają nieźle, oferują przyzwoite osiągi, a najtańszy kosztuje niecałe 13 tys. zł.

Zeeho City Sport - kosztuje niecałe 13 tys. zł i waży zaledwie 80 kg

City Sport to flagowy model Zeeho w kategorii AM - motorowerów z maksymalną prędkością do 45 km/h. Dzięki lekkiej konstrukcji - waży zaledwie 80 kg - jest to idealny jednoślad do miejskiej jazdy dla najmniej doświadczonych kierowców. Elektryczny model oferuje dwa tryby jazdy: ECO dla maksymalnej efektywności i SPORT dla dynamiczniejszego przyspieszenia. Wymienny akumulator oferuje zasięg do 80 km, a szybkie ładowanie o mocy 700 W pozwala uzupełnić energię od 0 do 80 proc. w mniej niż 3 godziny. Model Zeeho City Sport kosztuje od 2990 euro (ok. 13 tys. zł) w Niemczech.

Zeeho City SportZeehomateriały prasowe

Zeeho AE6+ przejedzie nawet 100 km

Zeeho AE6+, młodsza i bardziej zwinna odmiana popularnego skutera Zeeho A1. Dzięki swoim kompaktowym rozmiarom i wadze zaledwie 96 kg, jest to dobra propozycja dla kierowców, którzy szukają jednośladu, który jest kompaktowy i łatwy w manewrowaniu. Jedną z kluczowych cech skutera AE6+ jest zdolność do przejechania do 100 km na jednym ładowaniu. Pod warunkiem, że zostanie wyposażony w dwa akumulatory. Standardowo ma na pokładzie jedną baterię, ale można łatwo przełączać się między dwoma, by cieszyć się dłuższymi podróżami bez konieczności częstego ładowania.

Akumulatory o pojemności 1,9 kWh są wyjmowane, co ułatwia ładowanie w domowych warunkach. Naładowanie do poziomu 80 proc. pojemności baterii zajmuje zaledwie nieco ponad dwie godziny. AE6+ imponuje maksymalną mocą 5,5 kW w trybie Sport. Kierowca ma do wyboru jeszcze dwa inne tryby pracy: Eco oraz Street. Ceny tego modelu nie są jeszcze znane.

Zeeho AE6+ZeehoINTERIA.PL

Zeeho AE8 S+ to topowy skuter w ofercie

Zeeho AE8 S+ to obecnie flagowy model chińskiej marki w Europie. Jest w standardzie wyposażony w dwa akumulatory - każdy o pojemności 1,9 kWh, które można naładować do poziomu 80 proc. w około 5 godzin. Maksymalna moc silnika elektrycznego wynosi 12,5 kW, czyli znacznie więcej niż w mniejszym modelu.

Futurystyczny Zeeho AE8 S+ jest wyposażony w zaciski hamulcowe Brembo oraz dostarczany przez firmę Bosch system ABS na przedniej i tylnej osi. Jednoślad jest wyposażony również w ekran TFT o przekątnej 5 cali. Dodatkowa moc silnika elektrycznego przekłada się także na prędkość maksymalną nieco ponad 100 km/h - nie będzie więc stanowić przeszkody w ruchu na trasach terenowych. Elektryczny skuter kosztuje w Niemczech 4990 euro (ok. 21,5 tys. zł).

Zeeho AE8 S+Zeehomateriały prasowe
Tak wygląda przyszłość? Weź baterię i jedźSEAN CHANG / AFPTV / AFPAFP
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas