Formuła 1: Wiele zmian w nowym sezonie
Światowa Rada Sportów Motorowych FIA podczas posiedzenia w Monako zatwierdziła szereg zmian w regulaminie F1, które będą systematycznie wchodziły w życie, począwszy od sezonu 2011.
W przyszłym roku nastąpią nowelizacje w przepisach m.in. dotyczące jazdy na torze i zachowania się kierowców, zmieni się limit szerokości toru szybkiej jazdy w strefie serwisowej oraz ponownie zaczną być używane opony intermediaty. Poprawka w regulaminie dotyczyć będzie także nakazu użycia jednej skrzyni biegów w pięciu kolejnych wyścigach, a nie jak dotychczas - w czterech.
Szczegółowo będą określone sytuacje, gdy można wyprzedzić na torze samochód bezpieczeństwa, sprecyzowane zostaną zasady ustalonego już wcześniej wprowadzenia ruchomego tylnego skrzydła dociskowego.
W 2012 roku zmiany w regulaminie będą dotyczyły trzech głównych zagadnień: wszystkie rozmowy radiowe prowadzone wewnątrz teamu w trakcie wyścigu, zostaną udostępnione dla potrzeb relacji telewizyjnych, do paliwa zostaną wprowadzone składniki uzyskane z biomasy, a przepisy dotyczące zawieszenia kół będą bardziej precyzyjne.
Rok 2013 to w F1 rewolucja silnikowa. Motory V8 o pojemności 2,4 litra z turbiną o maksymalnych obrotach dochodzących do 18 000 obr./min, zostaną zastąpione jednostkami 4-cylindrowymi o pojemności 1,6 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa z limitem 12000 obr./min. Obie konstrukcje mają mieć moc zbliżoną do 750 KM.
Dzięki systemowi odzyskiwania energii KERS, nowe silniki pozwolą zmniejszyć zużycie paliwa o 35 procent, przy utrzymaniu obecnego poziomu osiągów. W 2013 kierowca będzie mógł skorzystać w sezonie z pięciu silników, od 2014 roku limit zostanie zmniejszony do czterech.