Autem elektrycznym wzdłuż polskiego wybrzeża. Da się?

Sprzedaż samochodów elektrycznych w Polsce wciąż jest relatywnie niewielka, ale z roku na rok rośnie skokowo (w zeszłym roku roku w Polsce sprzedano 439 egzemplarzy). Wymusza to rozbudowę infrastruktury do ładowania takich aut, w co coraz częściej inwestują prywatne podmioty.

Da się!
Da się!Tomasz KawkaEast News

Posiadacze elektryków mogą już przejechać takim samochodem wzdłuż całego polskiego wybrzeża, ponieważ Zdrojowa Hotels udostępnia bezpłatne ładowarki we wszystkich swoich obiektach - nie tylko dla gości hotelowych. Ładowarki będą też dostępne w powstających hotelach sieci, a spółka zapowiada kolejne, proekologiczne inicjatywy.

Udział samochodów elektrycznych w polskim rynku wciąż jest niewielki - w ubiegłym roku zarejestrowano w Polsce nieco ponad tysiąc elektryków, ale sprzedaż takich aut z roku na rok rośnie o kilkadziesiąt procent. Eksperci firmy doradczej EY szacują, że za pięć lat auta elektryczne będą odpowiadać już za ok. 6 proc. ogółu sprzedaży. Jak na razie jedną z największych barier jest brak infrastruktury do ładowania takich pojazdów, ale przyjęty niedawno rządowy Plan Rozwoju Elektromobilności jednak zakłada, że do 2020 roku ma powstać w Polsce około czterystu punktów szybkiego ładowania samochodów i ok. sześciu tysięcy publicznych punktów ładowania o normalnej mocy.

- W kwestii promowania elektromobilności współpracujemy z korporacją taksówkarską w Świnoujściu, dzięki czemu goście naszego hotelu Radisson Blu Resort Świnoujście mogą korzystać z samochodów elektrycznych tej korporacji, która ładuje się na terenie naszego obiektu. Kolejnym krokiem są ładowarki do samochodów elektrycznych we wszystkich naszych obiektach, dostępne bezpłatnie zarówno dla gości, jak i dla innych osób, które potrzebują się podładować - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Piotr Śliwka, dyrektor rozwoju w Zdrojowa Invest & Hotels.

Obiekty Zdrojowa Hotels są wyposażone w specjalne stacje ładowania Tesla Destination Charger, które ładują samochody do pełna w 3-4 godziny, oraz pasujące do większości elektrycznych aut Universal Connectors (Type 2). W jedenastu obiektach należących do sieci obiektach poza ładowarkami Tesli udostępniane są także ładowarki dla innych pojazdów.

- Ostatnie ładowarki zainstalowaliśmy przed wakacjami. One są widoczne na mapach nawigacyjnych, więc naturalnie ściągają gości do hotelu. Początkowo były to pojedyncze wizyty w tygodniu. Dzisiaj praktycznie codziennie w każdym obiekcie ładuje się taki samochód. Zainteresowanie ładowarkami rośnie, tak jak sprzedaż i dostępność samochodów elektrycznych w Polsce. Mamy coraz więcej gości zagranicznych i ok. 50 proc. użytkowników ładowarek stanowią Niemcy, 30 proc. - Skandynawowie, a pozostałe 20 proc. to Polacy, którzy też coraz chętniej kupują samochody elektryczne - mówi Piotr Śliwka.

Zdrojowa jest jak na razie jedyną w Polsce siecią hotelarską, która udostępnia ładowarki do elektryków we wszystkich swoich obiektach, zarówno nad morzem, jak i w górach.

- W tym roku razem z firmą Tesla organizujemy również eventy, z których pierwszy odbył się już w Kołobrzegu, drugi odbędzie się w sierpniu w Świnoujściu. Goście hotelowi mogą się umówić na jazdę próbną, zobaczyć i zakochać się w tych samochodach, bo praktycznie każdy po takiej jeździe deklaruje chęć zakupu samochodu elektrycznego - podkreśla dyrektor rozwoju w Zdrojowa Invest & Hotels.

Dodaje, że wspieranie elektromobilności wpisuje się w proekologiczne działania marki i program "Zdrojowa Eco Friendly", realizowany we wszystkich hotelach.

- Zdrojowa Hotels od samego początku kładzie duży nacisk na ekologiczność, począwszy od projektowania naszych obiektów, zarówno tych, które realizujemy teraz, jak i tych sprzed dziesięciu laty. Obejmuje to również procesy, które przebiegają w samych obiektach, czyli wykorzystanie wody, energii elektrycznej. Zachęcamy gości do zużywania mniejszej liczby ręczników, wymieniamy je tylko na prośbę gości. Razem z naszymi gośćmi bierzemy również udział w różnego rodzaju wydarzeniach, typu sprzątanie świata czy godzina dla Ziemi, kiedy gasimy światła w restauracjach czy częściach wspólnych i zapalamy świece - mówi Piotr Śliwka.

Newseria Biznes
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas