Kontratak Fiata?

Zdetronizowany w styczniu lider znów chce wskoczyć na pierwsze miejsce. Na razie wyprzedzają go Skoda i Toyota.

Wyniki styczniowej sprzedaży nowych samochodów osobowych w Polsce spowodowały spore zamieszanie w rankingu. Największą niespodzianką jest spadek z pierwszego na trzecie miejsce Fiata, tym większą, że koncern dzierżył palmę pierwszeństwa od wielu lat.

Włosi sprzedali w styczniu 2581 aut, aż o 54,4 proc. mniej niż w styczniu 2004 r. Czy oznacza to trwałą zmianę pozycji włoskiego producenta?. Fiat zapowiada, że problemy były przejściowe i łatwo się nie podda.

- Sądzę, że w następnych miesiącach sprzedaż pójdzie w górę, a nasza pozycja poprawi się. W styczniu sytuacja była wyjątkowa. W przeciwieństwie do innych firm, w tym miesiącu praktycznie nie mieliśmy w magazynach aut z poprzedniego rocznika. Sprzedawaliśmy więc głównie nowe samochody, na które nie można było dawać tak atrakcyjnych upustów - tłumaczy Enrico Pavoni, prezes Fiat Polska i Fiat Auto Poland. - Motorem sprzedaży będzie nadal Panda, stale rozszerzana o nowe wersje.

Reklama

Szef polskiego oddziału Fiat-a przyznaje jednak, że styczeń pokazał, że prognozy dotyczące rynku były nazbyt optymistyczne. Fiat prognozował, że rynek w 2005 r. może dojść nawet do 340 tys. sztuk. Teraz, zdaniem Enrico Pavoniego, sprzedaż może nie przekroczyć 300 tys. aut. - W takiej sytuacji także nasza sprzedaż może być słabsza niż w ubiegłym roku - dodaje prezes.

Porozmawiaj na Forum.

Puls Biznesu
Dowiedz się więcej na temat: Fiat | Fiata
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy