Fiat dominuje w Polsce na rynku samochodów dostawczych

2011 nie był dobrym rokiem na rynkach motoryzacyjnych większości państw Europy. W Polsce udało się w tym czasie sprzedać niespełna 280 tys. nowych samochodów osobowych.

2011 nie był dobrym rokiem na rynkach motoryzacyjnych większości państw Europy.  W Polsce udało się w tym czasie sprzedać niespełna 280 tys. nowych samochodów osobowych.

Wśród nowo zarejestrowanych aut były 17 673 fiaty. Wynik ten oznacza 6,4 proc. udziału w całym polskim rynku i szóste miejsce w rankingu najpopularniejszych marek.

Szczególnym wzięciem cieszyły się: punto (5 965 szt.), panda (5 773) i bravo (2 146). 1 548 klientów zdecydowało się na kupno alfy romeo, przy czym największe powodzenie miały giulietta (927 szt.) i MiTo (423).

W ub. r. sprzedano również 443 pojazdy z logo Lancii. Niewiele, ale i tak było to o ponad 55 proc. więcej niż rok wcześniej. Ten postęp marce zapewniła przede wszystkim delta (221 szt.) oraz debiutujący w 2011 r. nowy ypsilon (160 szt.). Sieć Lancii po reorganizacji liczy w Polsce już 28 punktów sprzedaży.

Reklama

Także Abarth, czyli fabryczny tuner samochodów marki Fiat, może uznać miniony rok za udany. W ciągu 12 miesięcy nabywcy w Polsce kupili 104 nowe auta spod znaku sławnego skorpiona. To o ponad 7 proc. więcej niż w 2010 r.

Fiat zachował dominującą pozycję na polskim rynku samochodów dostawczych. Jego udział w tym segmencie wyniósł dokładnie 21,8 proc. Głównie dzięki ducato (4 327 sprzedanych w ub.r. egzemplarzy), od 2007 r. najczęściej wybieranym przez Polaków "dostawczaku". Ogółem Fiat Professional sprzedał w 2011 r. w Polsce 9 305 pojazdów dostawczych, co oznacza 8,6-proc. wzrost wobec roku poprzedniego.

Jak wiadomo, Fiat mocno związał się z Chryslerem. Dlatego we wszelkich podsumowaniach uwzględnia się obecnie marki zarówno europejskiej, jak i amerykańskiej gałęzi koncernu. Uwagę zwraca aż 40-proc. wzrost sprzedaży jeepów. Na zakup legendarnych aut z charakterystyczną siedmioszczelinową atrapą chłodnicy zdecydowało się u nas w zeszłym roku 556 klientów. Najczęściej wybierali oni nowego grand cherokee (255 szt.).

Fiat zakłada, że w 2012 r. ogólna sytuacja na rynku samochodów osobowych w Polsce nie zmieni się. Planuje jednak, że udział w nim wszystkich pojazdów grupy sięgnie 8 proc. Ma w tym pomóc przede wszystkim trzecia generacja pandy oraz odświeżona gama punto (delikatne zmiany stylistyczne, nowe wersje kolorystyczne nadwozia i nowe wzory tapicerki, najnowszy silnik 0.9 TwinAir turbo o mocy 85 KM oraz zmodyfikowana wersja jednostki 1.3 Multijet 85 KM). W sprzedaży ma pojawić się także fiat freemont 4x4, a pod koniec roku nowy minivan.

***

Z taśm zakładów Fiat Auto Poland S.A. w Tychach zjechało w ub.r. 467 760 samochodów, w tym 205 765 fiatów panda, 149 659 fiatów 500, 7 572 modeli abarth oraz 37 560 lancii ypsilon.

Aż 98,3 proc. wyprodukowanych w 2011 r. w tyskiej fabryce aut marki Fiat, Abarth i Lancia trafiło na eksport, do 67 krajów świata. M.in. do Włoch - 217 569 szt., Francji - 36 595, Wielkiej Brytanii - 32 068, Niemiec - 31 510, Holandii - 16 909, Hiszpanii - 8 722, Belgii - 7 663, Austrii - 7 501, Japonii - 6 029, Danii - 4 352 sztuki.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: samochody dostawcze
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy