Nowe renault clio RS. Z turbo i skrzynią dwusprzęgłową
Na salonie paryskim Renault zaprezentowało sportową wersję clio.,Tradycyjnie nosi ona nazwę clio renault sport, w skrócie - clio RS.
Samochód napędzany jest świetnie znanym, opracowanym wspólnie przez PSA i BMW silnikiem 1.6 turbo, który napędza m.in. mini coopera S czy peugeota RCZ. W clio RS silnik ten został ustawiony na równe 200 KM, czyli tyle ile generowała wolnossąca jednostka 2.0, którą stosowano w clio RS poprzedniej generacji.
W przeciwieństwie do poprzednika, który dostarczał moc i moment na wysokich obrotach, w nowej jednostce, dzięki doładowaniu maksymalny moment obrotowy nie tylko jest o 25 Nm wyższy (240 Nm), ale jest również dostępny w szerokim zakresie obrotów (1750-5600).
Renault clio RS to pierwszy model tego francuskiego producenta, który wyposażony będzie w dwusprzęgłową skrzynię, nazwaną EDC. To oczywiście dobra wiadomość, bo przekładnie tego typu zwykle są szybsze i skuteczniejsze od manualnych. Gorzej, że producent nie pozostawia wyboru - skrzynia ręczna w clio RS w ogóle nie będzie dostępna.
Dla odmiany kierowca ma do wyboru jeden z trzech trybu jazdy, tym stricte sportowy, przeznaczony na tor. W trybie typ przekładnia zmienia przełożenie w 150 milisekund.
Klienci zorientowani na sport będą mogli również wybrać bardziej wyczynowe zawieszenie o nazwie RS Cup. Jest ono o 0,5 cm niższe i około 15 proc. bardziej sztywne niż standardowe. Natomiast hamulce są takie same, niezależnie od zawieszenia hamowanie zapewniają tarcze o średnicy 32 cm z przodu.
Clio RS wyróżnia się oczywiście stylistycznie. Samochód posiada przynajmniej 17-calowe koła, podwójną końcówkę układu wydechowego oraz ospojlerowanie. Wewnątrz znajdziemy kubełkowe fotele, aluminiowe hamulce i sportową, niewielką kierownicę.