Najszybsza, nowa Skoda Octavia RS!

Skoda nie zwalnia tempa. Czesi zaprezentowali właśnie pierwsze zdjęcia Octavii w wersji RS.

Skoda Octavia RS
Skoda Octavia RSInformacja prasowa (moto)

Nowa Skoda Octavia RS jest najszybszą Octavią w historii. Model ten jest napędzany jednym z dwóch całkowicie nowych silników. Klienci będą mogli wybierać między silnikiem benzynowym 2.0 TSI o mocy 220 KM lub dieslem 2.0 TDI mocy 184 KM.

Samochód z silnikiem benzynowym i manualną, sześciostopniową skrzynią biegów rozpędza się do 100 km/h w 6,8 s, a prędkość maksymalna wynosi 248 km/h. Octavia RS TDI jest nieco wolniejsza: 100 km/h osiąga w 8,1 s, a prędkość maksymalna to 232 km/h.

W porównaniu do Octavii RS poprzedniej generacji, nowy model jest nie tylko o 6 km/h szybszy (w wersji benzynowej), ale również bardziej oszczędny. Dzięki montowanemu standardowo systemowi Start-Stop oraz układowi odzyskiwania energii podczas hamowania (Brake Energy Regeneration) średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym jest niższe o 19 proc.

Octavia RS wyposażona jest w sportowe zawieszenie (o 12 mm niższe niż standardowe) oraz nowe tylne zawieszenie typu multi-link. System stabilizacji jazdy wyposażono w układ zastępujący dyferencjał o ograniczonym poślizgu (XDS). Pojawił się również elektrohydrauliczny układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu. W opcji, w obu wersjach silnikowych, dostępna jest skrzynia DSG o sześciu przełożeniach.

Informacja prasowa (moto)

Zmiany stylistyczne są niewielkie. Z przodu pojawił się nowy zderzak z dodatkowymi wlotami powietrza, a z tyłu - dyfuzor i spojler. Całość opatrzono umieszczonym w kilku miejscach logiem RS.

Informacja prasowa (moto)

Zmodyfikowano również wnętrze. Znajdziemy w nim sportowe fotele o lepszym trzymaniu bocznym, a także skórzaną kierownicą i lewarek skrzyni biegów. Natomiast pedały pokryto metalowymi nakładkami.

Światowa premiera nowej Skody Octavii RS odbędzie się 10 czerwca na Festiwalu Szybkości w Goodwood. Nie zabraknie tam naszego reportera. Auto trafi do salonów w lipcu.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas