Rząd Australii jak handlarz Mirek? Przymknie oko na popularny proceder

Paweł Rygas

Oprac.: Paweł Rygas

Braki AdBlue mogą zatrzymać australijski transport, rolnictwo i budownictwo
Braki AdBlue mogą zatrzymać australijski transport, rolnictwo i budownictwoEast News
  • W czasie, gdy koncerny motoryzacyjne liżą rany po ciosach, jakie posypały się na nie ze strony administracji, gdy na jaw wyszło stosowanie oprogramowania oszukującego układy kontroli emisji spalin, w Australii trwa właśnie debata dotycząca... zalegalizowania takiego procederu. 
  • W tym przypadku nie chodzi jednak o samochody osobowe lecz ciężarówki, których operatorzy mają dziś ogromne problemy z dostępem do płynu AdBlue
  • Bez niego nowoczesne ciężarówki nie mogą funkcjonować, co wiąże się z realnym ryzykiem zatrzymania krwiobiegu gospodarki kraju.

Co to jest AdBlue i po co tankować go do ciężarówek?

  • 32,5 proc. samego mocznika,
  • 67,5 proc. wody zdemineralizowanej.

Problem z AdBlue w Australii zagrożeniem dla funkcjonowania kraju

"Według obecnych przepisów, jeśli w samochodzie znajduje się układ oczyszczania, musi to być układ sprawny i aktywny" - czytamy w branżowym serwisie 40ton.net.

Rozwiązanie znane z polskich aut. Emulator zamiast mocznika

Braki AdBlue stanowią poważne zagrożenie dla funkcjonowania Australii
Braki AdBlue stanowią poważne zagrożenie dla funkcjonowania Australii Karol Makurat/REPORTERAgencja SE/East News
Nielegalne emulatory AdBlue znalezione w ciężarówkach przez ITD
Nielegalne emulatory AdBlue znalezione w ciężarówkach przez ITDITD