Renault Sandero R.S. Finale - ostatnie takie Sandero
Oprac.: Maciej Flis-Flisiński
Renault zadecydowało o zakończeniu produkcji modelu Sandero R.S. Na pożegnanie wyprodukuje jeszcze 100 sztuk w specjalnej edycji R.S. Finale.
Renault zadecydowało o zakończeniu produkcji modelu Sandero R.S. - wszystko przez zmianę norm emisji spalin, która wejdzie w życie w 2022 roku. Okres siedmioletniej produkcji w Brazylii zwieńczy specjalna edycja R.S. Finale, której powstanie zaledwie 100 sztuk. Co ważne, edycja R.S. jest dostępna tylko w autach ze znaczkiem Renault - Dacia nigdy nie wprowadziła jej do oferty.
Producent jednak nie szykuje niczego wyjątkowego - pojazdy z finałowej edycji będą wyposażone jedynie w emblemat z numerem wskazującym swoje unikatowe wydanie. Dodatkowo, do zestawu firma dorzuca pakiet dodatków w postaci plakatu z rysunkami technicznymi samochodu, portfel, bidon itp.Oferowany w Ameryce Południowej pojazd został wyposażony w czterocylindrowy, dwulitrowy silnik "flexi-fuel", który, jak sama nazwa wskazuje, może być napędzany dwoma rodzajami paliwa - benzyną oraz etanolem. W zależności od zastosowanej mieszanki generuje moc kolejno 147 KM i 150 KM oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 198 Nm oraz 205 Nm. Napęd przekazywany jest za pomocą manualnej skrzyni o sześciu przełożeniach.
Producent wycenił finałowe Sandero R.S. na 99 290 reali brazylijskich, co w przeliczeniu na złotówki daje ok. 71 tys. zł.
***