Renault Eolab. Pokaz możliwości francuskiej inżynierii!

Renault opublikowało wizerunek nowego pojazdu koncepcyjnego o nazwie Eolab, który przyciągać ma zwiedzających do stoiska francuskiej firmy na salonie w Paryżu.

Renault Eolab
Renault Eolab Informacja prasowa (moto)

Priorytetem dla stylistów i inżynierów było uzyskanie jak najwyższej "efektywności paliwowej" - auto zaprojektowane zostało w taki sposób, by zapewniać jak największy zasięg, przy jak najniższym spalaniu.

Sylwetka pojazdu przypomina nieco nowe BMW i8. Nadwozie o asymetrycznych drzwiach może pochwalić się rewelacyjnie niskim współczynnikiem oporu powietrza - 0,23 Cd.

Inżynierowie przykładali też ogromną wagę do zyskania jak najniższej masy. Z tego względu do budowy nadwozia, oprócz stali, wykorzystano aluminium i kompozyty. Dach wykonany został z magnezu - zastosowano również ultra-cienką przednią szybę i specjalne, lekkie materiały wykończeniowe we wnętrzu. Dzięki tym zmianom auto waży aż o 400 kg mniej niż zbliżone rozmiarowo Renault Clio!

Źródłem napędu jest hybrydowy system składający się z benzynowego silnika o pojemności 1,0 l i trzystopniowej, bezsprzęgłowej skrzyni biegów zintegrowanej z motorem elektrycznym. Jednostka spalinowa generuje 75 KM i 95 Nm. Silnik elektryczny zapewnia dodatkowe 68 KM i 200 Nm. Samochód - zdaniem producenta - zużywać może zaledwie 1 l benzyny na 100 km. Dzięki bateriom o pojemności 6,7 kWh w trybie elektrycznym auto pokonać może dystans do 60 km.

Renault Eolab Informacja prasowa (moto)

Samochód, który traktować można jako pokaz możliwości francuskiej inżynierii, nie trafi do produkcji. Przedstawiciele Renault twierdzą jednak, że zastosowano w nim aż 100 nowinek technologicznych, które znajdą zastosowanie w przyszłych modelach marki.

Renault Eolab Informacja prasowa (moto)
Renault Eolab Informacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas