Mitsubishi concept-RA
Na styczniowym salonie w Detroit Mitsubishi zaprezentuje prototyp o nazwie concept-RA.
Jest to samochód typu coupe o dynamicznej sylwetce.
Pod opracowanym od podstaw nadwoziem ukryto zespół napędowy S-AWC, który powstał przez dodanie aktywnego układu kierowniczego i aktywnej regulacji zawieszenia do systemów ACD i AYC stosowanych już w lancerze evo. S-AWC w integralny sposób łączy wymienione systemy celem sterowania momentem obrotowym i hamowaniem, poprawiając w ten sposób trakcję, dynamikę przy pokonywaniu zakrętów i stabilność pojazdu.
Mitsubishi concept-RA napędzany jest całkowicie nowym, charakteryzującym się niską emisją spalin, silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,2 l, 16 zaworach i bezstopniową regulacją faz rozrządu realizowaną przez system MIVEC.
Ten diesel opracowany został samodzielnie przez Mitsubishi, wcześniej ten japoński producent korzystał z jednostek wysokoprężnych dostarczanych przez Volkswagena.
Nowy silnik posiada piezoelektryczne wtryskiwacze i układ bezpośredniego wtrysku paliwa common rail oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii dyfuzora (VD) i łopatek (VG). Jednostka ta generuje moc 204 KM i zapewnia maksymalny moment obrotowy 420 Nm. Aby spełnić wymagania norm emisji obowiązujących w USA samochód wyposażone w dwa katalizatory oraz filtr cząstek stałych.
Symulacje przeprowadzone przez Mitsubishi pokazują, że nowy silnik diesla zapewni świetne osiągi (przyspieszenie do 100 km/h w 7 sekund) oraz będzie cechował się bardzo niskim zużyciem paliwa (6,3 l/100 km w mieście, 4,6 l/ 100 km na autostradzie i 5,5 l/ 100 km w cyklu mieszanym).
Japończycy mają nadzieję, że nowa jednostka wysokoprężna podbije serca Amerykanów, którzy mają coraz bardziej dość ciągle drożejącej benzyny.
Oceń swoje mitsubishi... Kliknij TUTAJ.