Koniec z mini cabrio!
Mini cooper S convertible sidewalk w metalicznym kolorze white silver to ostatnie mini w wersji kabriolet.

Fabryka w Oxfordzie po wyprodukowaniu 164 tysięcy sztuk tych samochodów zakończyła produkcję tego modelu.
Ostatnie auto trafiło do USA, gdzie mini ma spory krąg fanów. W ciągu ostatnich trzech lat więcej mini convertible niż w Stanach Zjednoczonych sprzedano tylko w Wielkiej Brytanii i Irlandii.
Mini convertible budowane były od 2004 roku. Kabriolet pojawił się więc trzy lata po debiucie nowego mini z dachem. Dostępne były trzy wersje silnikowe. Najlepiej sprzedawały się auta ze 115-konną jednostką, które stanowiły niemal połowę produkcji (79 500 sztuk). Niewiele mniej nabywców znalazło mini w wersji cooper S (z doładowanym, 170-konnym silnikiem; 56 500 sztuk). Najsłabiej sprzedawało się najsłabsze mini one (90 KM; 28 tys. aut).
Zakończenie produkcji kabrioletu nie może dziwić wobec faktu, że od zeszłego roku w produkcji jest nowa generacja mini. Tajemnicą poliszynela jest również fakt, że BMW prowadzi prace nad tym samochodem w wersji bez dachu...