BMW i8 Spyder - ekologiczny sportowiec z przyszłości
Koncepcyjne BMW i8 ma 1,5-litrowy silnik benzynowy i agregat elektryczny. Efekt? 354 KM, 5 s do "setki" i ponad 30 km pokonywanych tylko "na prądzie". Zbliża się nowa epoka sportowych aut?

Prototyp BMW i8 Spyder ma napęd hybrydowy z silnikiem elektrycznym (widocznym przez częściowo półprzezroczystą maskę) i trzycylindrową turbodoładowaną 223-konną jednostką spalinową. Oba łącznie generują 354 KM i 550 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 5 s, prędkość maksymalna 250 km/h, a zużycie paliwa - jedynie 3 l/100 km. Auto waży 1630 kg. Rozkład mas między osie - 50:50.

Seryjne BMW i8 najprawdopodobniej będzie oferowane w dwóch odmianach - coupe zadebiutuje w 2014 r., kabriolet - rok później.