Elektryczny "zatankujesz" w całej Polsce!

W zeszłym roku byliśmy świadkami historycznego wydarzenia - w stolicy uruchomiono pierwszy punkt ładowania pojazdów elektrycznych.

Inicjatywa, która przyciągnęła uwagę mediów, szybko stała się obiektem drwin mieszkańców Warszawy. Za wyjątkiem przyzakładowych melexów, elektryczne pojazdy jeżdżące po stolicy policzyć można było na palcach jednej ręki. Co więcej, większość z nich (mitsubishi i-MiEV) wyposażona była w inne wtyczki, przez co korzystanie z jednego, wspólnego punktu ładowania było... niemożliwe.

Z ekonomicznego punktu widzenia inicjatywa faktycznie nie była zbyt rozważna. Można jednak zaryzykować twierdzenie, że przyniosła spodziewany efekt - o elektrycznych pojazdach zrobiło się głośno.

Reklama

Na początek w Warszawie

O tym, że auta napędzane energią elektryczną przestają już być melodią przyszłości, mogli się wczoraj przekonać przedstawiciele polskiego rządu i władze Warszawy. Na specjalnie zorganizowanym pokazie, warszawskim elitom zaprezentowano jeden z pierwszych produkowanych na dużą skalę samochodów elektrycznych - wspomniany już mitsubishi i-MiEV.

Auto, które mieliśmy już okazję testować, zadebiutowało w Polsce wraz z początkiem roku. Do tej pory dealerzy Mitsubishi zebrali już 40 zamówień. Aż 20 pojazdów zasili flotę firmy e+, która postawiła sobie za cel spopularyzowanie w Polsce samochodów o napędzie elektrycznym.

Leasingowy pakiet

Co ważne, jej przedstawiciele na poważnie zajęli się tym problemem. Przy współpracy z Mitsubishi opracowano specjalny pakiet usług przeznaczonych dla właścicieli tego typu aut. Firma oferuje wynajem i serwis i-MiEV-ów, zapewnia też instalację punktów doładowywania aut w miejscach wskazanych przez klientów i partnerów. Już dziś 12 punktów ładowania aut e+ zlokalizowanych jest w czterech największych centrach handlowych w Warszawie (Galeria Mokotów, Arkadia, CH Warszawa Wileńska i Blue City). W drugiej połowie roku sieci punktów doładowań powiększy się o kolejne lokalizacje uruchamiane m.in. w centrach handlowych, biurowcach, na parkingach czy w siedzibach klientów i partnerów. Przedstawiciele e+ planują, że do 2013 roku w czternastu największych aglomeracjach Polski działać będzie sieć obejmująca aż 300 takich stacji ładowania - użytkowanie i-MIEVów stanie się więc o wiele mniej problematyczne.

e+ to firma należąca w 70 proc. do Polenergii (będącej częścią holdingu Kulczyk Investments) oraz izraelskiej firmy Alva Technologies.

By zachęcić klientów do nowej technologii, przedstawiciele Mitsubishi, wspólnie z Santander Bankiem, opracowali specjalną ofertę leasingową. I-MiEV-y będą mogły być leasingowane na trzy lata a wpłata wstępna wyniesie 20 proc. wartości pojazdu. Miesięczna opłata leasingowa to 2192 złote brutto.

Mitsubishi i-MiEV

Produkowany przez Mitsubishi i-MiEV to niewielki pojazd miejski. Samochód napędza synchroniczny silnik elektryczny ze stałym magnesem o mocy 66,6 KM. Motor, przetwornica, akumulatory oraz reszta osprzętu zostały umieszczone z tyłu i między osiami. I-MiEV zasilany jest akumulatorami litowo-jonowymi. Auto czerpie energię z 88 litowo-jonowych ogniw połączonych ze sobą szeregowo. Maksymalny zasięg i-MIEVa to 150 km.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama