Elektryczny "zatankujesz" w całej Polsce!

W zeszłym roku byliśmy świadkami historycznego wydarzenia - w stolicy uruchomiono pierwszy punkt ładowania pojazdów elektrycznych.

Mitsubishi i-MiEV
Mitsubishi i-MiEVINTERIA.PL

Inicjatywa, która przyciągnęła uwagę mediów, szybko stała się obiektem drwin mieszkańców Warszawy. Za wyjątkiem przyzakładowych melexów, elektryczne pojazdy jeżdżące po stolicy policzyć można było na palcach jednej ręki. Co więcej, większość z nich (mitsubishi i-MiEV) wyposażona była w inne wtyczki, przez co korzystanie z jednego, wspólnego punktu ładowania było... niemożliwe.

Z ekonomicznego punktu widzenia inicjatywa faktycznie nie była zbyt rozważna. Można jednak zaryzykować twierdzenie, że przyniosła spodziewany efekt - o elektrycznych pojazdach zrobiło się głośno.

Na początek w Warszawie

O tym, że auta napędzane energią elektryczną przestają już być melodią przyszłości, mogli się wczoraj przekonać przedstawiciele polskiego rządu i władze Warszawy. Na specjalnie zorganizowanym pokazie, warszawskim elitom zaprezentowano jeden z pierwszych produkowanych na dużą skalę samochodów elektrycznych - wspomniany już mitsubishi i-MiEV.

Auto, które mieliśmy już okazję testować, zadebiutowało w Polsce wraz z początkiem roku. Do tej pory dealerzy Mitsubishi zebrali już 40 zamówień. Aż 20 pojazdów zasili flotę firmy e+, która postawiła sobie za cel spopularyzowanie w Polsce samochodów o napędzie elektrycznym.

Leasingowy pakiet

Co ważne, jej przedstawiciele na poważnie zajęli się tym problemem. Przy współpracy z Mitsubishi opracowano specjalny pakiet usług przeznaczonych dla właścicieli tego typu aut. Firma oferuje wynajem i serwis i-MiEV-ów, zapewnia też instalację punktów doładowywania aut w miejscach wskazanych przez klientów i partnerów. Już dziś 12 punktów ładowania aut e+ zlokalizowanych jest w czterech największych centrach handlowych w Warszawie (Galeria Mokotów, Arkadia, CH Warszawa Wileńska i Blue City). W drugiej połowie roku sieci punktów doładowań powiększy się o kolejne lokalizacje uruchamiane m.in. w centrach handlowych, biurowcach, na parkingach czy w siedzibach klientów i partnerów. Przedstawiciele e+ planują, że do 2013 roku w czternastu największych aglomeracjach Polski działać będzie sieć obejmująca aż 300 takich stacji ładowania - użytkowanie i-MIEVów stanie się więc o wiele mniej problematyczne.

e+ to firma należąca w 70 proc. do Polenergii (będącej częścią holdingu Kulczyk Investments) oraz izraelskiej firmy Alva Technologies.

By zachęcić klientów do nowej technologii, przedstawiciele Mitsubishi, wspólnie z Santander Bankiem, opracowali specjalną ofertę leasingową. I-MiEV-y będą mogły być leasingowane na trzy lata a wpłata wstępna wyniesie 20 proc. wartości pojazdu. Miesięczna opłata leasingowa to 2192 złote brutto.

Mitsubishi i-MiEV

Produkowany przez Mitsubishi i-MiEV to niewielki pojazd miejski. Samochód napędza synchroniczny silnik elektryczny ze stałym magnesem o mocy 66,6 KM. Motor, przetwornica, akumulatory oraz reszta osprzętu zostały umieszczone z tyłu i między osiami. I-MiEV zasilany jest akumulatorami litowo-jonowymi. Auto czerpie energię z 88 litowo-jonowych ogniw połączonych ze sobą szeregowo. Maksymalny zasięg i-MIEVa to 150 km.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas