Jeep Renegade - pierwsza jazda

■ Pierwszy kompaktowy crossover Jeepa ■ Terenowy charakter – dwa typy napędu 4x4 do wyboru, wysoki prześwit (do 21 cm) i rozbudowana kontrola trakcji

Segment niewielkich crossoverów rośnie w siłę - według firmy analitycznej IHS ich sprzedaż ma wzrosnąć z 700 tys. w roku ubiegłym do 2,4 mln w 2020, czyli ponadtrzykrotnie. W coraz bardziej zatłoczonej klasie nie mogło zabraknąć wyspecjalizowanego w produkcji aut terenowych Jeepa.

Nowy Renegade to nie tylko pierwszy kompaktowy crossover tego producenta, ale też pierwszy jego model produkowany poza USA, we Włoszech. Zbudowano go we współpracy z Fiatem - od niedawna właścicielem koncernu Chrysler, a więc i samego Jeepa.

W praktycznym stylu

Reklama

Renegade skutecznie wyróżnia się na tle innych crossoverów - ma typowe dla amerykańskiej marki atrybuty, solidne osłony zderzaków i progów oraz pudełkowate proporcje. Jego karoseria mierzy 427 cm długości, 181 cm szerokości i od 167 do 170 cm wysokości przy rozstawie osi 257 cm - to wartości zbliżone do Opla Mokki, Dacii Duster czy Skody Yeti.

Wnętrze dość wygodnie pomieści cztery dorosłe osoby, a wysoko poprowadzona linia dachu sprawia, że wydaje się ponadprzeciętnie przestronne. Kierowca może usiąść w "osobowej" pozycji i, co nieczęsto już zdarza się w nowych autach, widzi niemal całą maskę. Przednie słupki są szerokie, jednak z uwagi na wyprofilowanie szyby nie utrudniają widoczności.

Z zadatkami na terenówkę

Nie bez powodu nowy model Jeepa odziedziczył swoją nazwę po specjalnych odmianach Wranglera - zależnie od wersji, jego prześwit wynosi od 17,5 do 21 cm, a oferta obejmuje szereg systemów wspomagających jazdę w terenie i dwa typy napędu na obie osie - standardowy, dołączany automatycznie, oraz z funkcją ręcznej aktywacji (bazowe odmiany mają napęd na przednie koła). Do wyboru jest też bogata oferta silników, w tym benzynowa jednostka 1.4 turbo oraz turbodiesle 1.6 i 2.0, łączone ze skrzyniami manualnymi o 5 lub 6 przełożeniach, 6-biegową przekładnią zautomatyzowaną lub 9-stopniowym automatem.

Na drodze wysoko zawieszony Jeep nie zaskakuje nadmiernymi przechyłami ani przesadną podsterownością. Ma stosunkowo bezpośredni, pracujący bez sztucznego oporu układ kierowniczy i mimo 18-calowych felg cicho tłumi nierówności. W lekkim terenie pomagają mu niewielkie wymiary oraz sprawny napęd 4x4, który chętnie kieruje większość momentu obrotowego do tylnych kół. Na autostradzie uwagę zwraca dopracowane wyciszenie kabiny.

Rynkowa premiera Renegade'a odbędzie się w październiku, wtedy też poznamy jego ceny. Bazowa odmiana 1.6 z przednim napędem ma kosztować podobnie jak konkurencja spod znaku Skody, czyli nieco ponad 60 tys. zł.

W stylu Mini – bogata oferta akcesoriów

Małe auta walczą dziś o klientów bogactwem opcji personalizacji. Nie inaczej jest w przypadku Jeepa, który oferuje dla Renegade'a m.in. kolorowe obudowy lusterek i wloty powietrza, naklejki karoserii, uchwyty na rowery czy torby, organizery, a nawet... przystawiany do auta namiot.

Dane techniczne: Jeep Renegade

Wersja1.61.4
MultiAir
1.4
MultiAir
1.6
MultiJet
2.0
MultiJet
2.0
MultiJet
Silnikbenzynowybenzynowy,
turbo
benzynowy,
turbo
turbodieselturbodieselturbodiesel
Pojemność
skokowa
1598 ccm1368 ccm1368 ccm1598 ccm1956 ccm1956 ccm
Układ
cylindrów/zawory
R4/16R4/16R4/16R4/16R4/16R4/16
Moc
maksymalna
110 KM/5500140 KM/5500170 KM/5500120 KM/3750140 KM/3750170 KM/3750
Maks.
moment
obrotowy
152 Nm/4500230 Nm/1750250 Nm/2500320 Nm/1750350 Nm/1750350 Nm/1750
Osiągi (dane producenta)
Prędkość
maksymalna
178 km/h181 km/h196 km/h178 km/h182 km/h196 km/h
Przyspieszenie
0-100 km/h
11,8 s10,9 s8,8 s10,2 s9,5 s8,9 s
Zużycie paliwa*7,8/5,0/6,07,6/5,1/6,08,8/4,8/6,95,5/4,0/4,66,0/4,6/5,16,7/5,1/5,7
Cenanieustalonanieustalonanieustalonanieustalonanieustalonanieustalona
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)

msob

Miejskie crossovery - PORÓWNANIE

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit - TEST

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy