Peugeot 208 1.6 VTi Allure - test

Trzydrzwiowy, 120-konny Peugeot 208 nieźle wygląda, dobrze jeździ i mało pali.

Zawieszenie 208 jest sprężyste i dobrze tłumi nierówności polskich dróg.
Zawieszenie 208 jest sprężyste i dobrze tłumi nierówności polskich dróg.Peugeot

Peugeot 208 jest jedną z ciekawszych tegorocznych premier na naszym rynku. W wielkim teście miejskich samochodów "Motoru" zajął 2 miejsce na 17 modeli, ustępując tylko Kii Rio. Oceniana była wówczas wersja 5-drzwiowa z benzynowym silnikiem 1.4 95 KM. Peugeot jest jednak dostępny także z nadwoziem 3-drzwiowym, pod którego maską (w przypadku wersji wyposażenia Allure) pracować może benzynowa jednostka 1.6 VTi.

To najmocniejszy silnik bez turbodoładowania, jaki oferowany jest do "208". Ma 120 KM (1.6 THP z turbo osiąga 156 KM) i pozwala na rozpędzenie samochodu do 100 km/h w ok. 10 sekund. Przyzwoite osiągi nie są przy tym okupione wysokim zużyciem paliwa. Co ciekawe - zanotowane przez nas zapotrzebowanie na benzynę w mieście było nieco niższe od wynikającego z danych fabrycznych. W celu ograniczenia spalania, auto wyposażono w system sugerujący zmianę przełożeń (to rozwiązanie jest już niemal standardem w nowych modelach). Podczas spokojnej jazdy wrzucenie "czwórki" powinno jego zdaniem następować przy 50 km/h, a "piątki" przy 70 km/h.

W parze z przyzwoitą ekonomiką idą niezłe właściwości jezdne - zawieszenie dobrze tłumi nierówności (chociaż zbytnio przy tym hałasuje), a auto chętnie reaguje na ruchy kierownicą.

Wnętrze jest nowoczesne i może się podobać. 208 ma najmniejszą kierownicę spośród wszystkich nowych aut miejskich (32 cm w pionie i 35 cm w poziomie).Motor

Jeśli chodzi o wnętrze, to na ilość miejsca dla kierowcy i podróżnych nie można narzekać. Co ważne - deskę rozdzielczą zaprojektowano tak, że pasażer siedzący z przodu nie zahacza o nią kolanami nawet przy niezbyt odsuniętym do tyłu fotelu. Pewnym problemem może być zajęcie miejsca na kanapie czy umieszczenie na niej fotelika dla dziecka - otwór powstający po przesunięciu przedniego fotela nie jest zbyt duży.

Na uwagę zasługuje bogate wyposażenie wersji Allure, obejmujące m.in. 6 airbagów, automatyczną klimatyzację dwustrefową, sportowe fotele, zestaw multimedialny z 7-calowym dotykowym monitorem i światła dzienne LED.

Peugeot 208 1.6 VTi Allure

Peugeot 208 1.6 VTi Allure (czytaj test)

Przy zakupie systemu audio z ekranem dotykowym i nawigacją satelitarną, auto otrzymuje drugie wejście USB.Motor
Benzynowy silnik 1.6 to jednostka znana z modelu 207. Zapewnia niezłe osiągi przy niewysokim zużyciu paliwa.Motor
Peugeot 208Motor
Nakładki na lusterka oraz naklejki pod szybami i na dachu to elementy pakietu stylizacyjnego „Linia S szachownica” za ponad 1000 zł.Motor
Z tyłu jest przestronnie, jeśli chodzi o szerokość. Przydałoby się za to więcej miejsca nad głowami pasażerów.Motor
Zawieszenie 208 jest sprężyste i dobrze tłumi nierówności polskich dróg.Motor
Wnętrze jest nowoczesne i może się podobać. 208 ma najmniejszą kierownicę spośród wszystkich nowych aut miejskich (32 cm w pionie i 35 cm w poziomie).Motor

Plusy:

  • przyzwoite osiągi nieokupione wysokim zużyciem paliwa;
  • wygodne fotele;
  • sprężyste zawieszenie dobrze tłumiące nierówności.

Minusy:

  • wieniec kierownicy częściowo zasłaniający zegary niższym osobom;
  • niezbyt wygodny dostęp do kanapy po przesunięciu foteli.
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1598 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
120 KM/6000
Maks. moment obrotowy
160 Nm/4250
Skrzynia biegów
man./5-biegowa
Napęd
przedni
Poj. bagażnika (min./maks.)
285/1076 l
Opony
195/55 R16
Długość/szerokość/wysokość
397/174/146 cm
Rozstaw osi
254 cm
Osiągi
Prędkość maksymalna
190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,9 s
Zuż. paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km) 
8,1/4,5/5,8
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)
7,8/5,3
Cena
60 300 zł

Maciej Pobocha

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas