Używany Opel Vectra B (1999)

Opisywany egzemplarz jest bezwypadkowy. Oryginalna atrapa została uszkodzona w garażu – zastąpiła ją inna z Vauxhalla – jest tańsza od oryginalnej.
Opisywany egzemplarz jest bezwypadkowy. Oryginalna atrapa została uszkodzona w garażu – zastąpiła ją inna z Vauxhalla – jest tańsza od oryginalnej.Motor

Raport z przebiegu 500 tys. km

W Vectrze B cenię sobie prostotę konstrukcji, niezawodność i bardzo niskie koszty eksploatacji. Gdyby nie problemy z korozją, auto byłoby idealne.
Marcin, od 10 lat użytkuje Vectrę na taksówce. Jej faktyczny przebieg jest jeszcze wyższy od licznikowego.
„Szybka” przed zestawem wskaźników zmatowiała ze starości, ale wszystko działa jak należy. Na zdjęciu widać wyposażenie Taxi – taksometr (na dole), terminal (po prawej u góry).
„Szybka” przed zestawem wskaźników zmatowiała ze starości, ale wszystko działa jak należy. Na zdjęciu widać wyposażenie Taxi – taksometr (na dole), terminal (po prawej u góry).Motor
Dwie wymiany silników i regeneracja pompy wtryskowej pochłonęły łącznie ok. 7 tys. zł. To mało jak na 10 lat!

Opel Vectra B (1999)

PRAKTYCZNE I ORYGINALNE: dodatkowa dźwignia zwalnia blokadę regulacji kąta położenia kierownicy. To patent w amerykańskim stylu.
PRAKTYCZNE I ORYGINALNE: dodatkowa dźwignia zwalnia blokadę regulacji kąta położenia kierownicy. To patent w amerykańskim stylu.Motor
ZAWIESZENIE PRZEDNIE: raz w roku wymienia się jakiś sworzeń lub łącznik stabilizatora. Koszt ok. 100-150 zł.
ZAWIESZENIE PRZEDNIE: raz w roku wymienia się jakiś sworzeń lub łącznik stabilizatora. Koszt ok. 100-150 zł.Motor
TULEJE PŁYWAJĄCE: co 100 tys. km trzeba wymienić komplet tulejek tylnego zawieszenia (tzw. pływających).
TULEJE PŁYWAJĄCE: co 100 tys. km trzeba wymienić komplet tulejek tylnego zawieszenia (tzw. pływających).Motor
TARCZE HAMULCOWE: na Taxi tarcze wytrzymują ok. 50 tys. km. Markowy komplet kosztuje 300 zł.
TARCZE HAMULCOWE: na Taxi tarcze wytrzymują ok. 50 tys. km. Markowy komplet kosztuje 300 zł.Motor
Na liczniku jest 652 tys. km, ale faktyczny przebieg jest o ok. 100 tys. km wy ższy.
Na liczniku jest 652 tys. km, ale faktyczny przebieg jest o ok. 100 tys. km wy ższy.Motor
Pojemność bagażnika ograniczają wnęki nadkoli. Ale i tak mieści 460-1490 l.
Pojemność bagażnika ograniczają wnęki nadkoli. Ale i tak mieści 460-1490 l.Motor
PRZEWÓD WSPOMAGANIA: uległ uszkodzeniu podczas przekładania silnika. Bez niego nie działa „serwo” hamulców.
PRZEWÓD WSPOMAGANIA: uległ uszkodzeniu podczas przekładania silnika. Bez niego nie działa „serwo” hamulców.Motor
TURBOSPRĘŻARKA: trudno uwierzyć, ale ten element jest oryginalny – nie wymieniano go razem z silnikiem.
TURBOSPRĘŻARKA: trudno uwierzyć, ale ten element jest oryginalny – nie wymieniano go razem z silnikiem.Motor
Użytkownik zlecił obszycie kierownicy – jest wykonane estetycznie, z dwóch rodzajów skóry – perforowanej i gładkiej.
Użytkownik zlecił obszycie kierownicy – jest wykonane estetycznie, z dwóch rodzajów skóry – perforowanej i gładkiej.Motor
Lewarek zmiany biegów jest wyraźnie wytarty, ale wciąż przyjemny w dotyku. Mieszek był już wymieniany.
Lewarek zmiany biegów jest wyraźnie wytarty, ale wciąż przyjemny w dotyku. Mieszek był już wymieniany.Motor
Użytkownik spędza w Vectrze ponad 8 godzin dziennie. Za kierownicą siedzi mu się bardzo wygodnie.
Użytkownik spędza w Vectrze ponad 8 godzin dziennie. Za kierownicą siedzi mu się bardzo wygodnie.Motor
„Szybka” przed zestawem wskaźników zmatowiała ze starości, ale wszystko działa jak należy. Na zdjęciu widać wyposażenie Taxi – taksometr (na dole), terminal (po prawej u góry).
„Szybka” przed zestawem wskaźników zmatowiała ze starości, ale wszystko działa jak należy. Na zdjęciu widać wyposażenie Taxi – taksometr (na dole), terminal (po prawej u góry).Motor
WALKA Z KOROZJĄ: nawet z takimi ogniskami korozji lakiernik sobie poradzi, ale efekt utrzyma się maksymalnie 2-3 lata i rdza powróci.
WALKA Z KOROZJĄ: nawet z takimi ogniskami korozji lakiernik sobie poradzi, ale efekt utrzyma się maksymalnie 2-3 lata i rdza powróci.Motor
POPULARNY PROBLEM: ze starości zmatowiały lampy. Można je wypolerować, lub kupić nowe. Popularne zamienniki kosztują 100 zł/szt.
POPULARNY PROBLEM: ze starości zmatowiały lampy. Można je wypolerować, lub kupić nowe. Popularne zamienniki kosztują 100 zł/szt.Motor
Vectra B była produkowana w latach 1995-2002. Wersja kombi dołączyła do gamy modelowej dopiero w 1999 r.
Vectra B była produkowana w latach 1995-2002. Wersja kombi dołączyła do gamy modelowej dopiero w 1999 r.Motor
Opisywany egzemplarz jest bezwypadkowy. Oryginalna atrapa została uszkodzona w garażu – zastąpiła ją inna z Vauxhalla – jest tańsza od oryginalnej.
Opisywany egzemplarz jest bezwypadkowy. Oryginalna atrapa została uszkodzona w garażu – zastąpiła ją inna z Vauxhalla – jest tańsza od oryginalnej.Motor

Opel Vectra (1999) - podsumowanie

Najdroższe naprawy

Używane silniki są tanie – kosztują 1500 zł (z aut angielskich).
Zawodzi elektroniczne sterowanie. Koszt: 1200 zł.
Silnik 2.0 DTI to jednostka starej generacji, ale ma już bezpośredni wtrysk paliwa i łańcuch rozrządu.
Silnik 2.0 DTI to jednostka starej generacji, ale ma już bezpośredni wtrysk paliwa i łańcuch rozrządu.Motor

Dane techniczne: Opel Vectra B (1999)

Wersja
2.0 DTI
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1994 cm3
Układ cyl./zawory
R4/16
Moc maksymalna
100 KM
Maks. moment obr.
205 Nm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
195 km/h
Przysp. 0-100 km/h
13,0 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
5,7
Na podnośniku nie stwierdziliśmy większych niedomagań Vectry. Silnik był tylko lekko zapocony, a zawieszenie nie miało większych luzów. To konstrukcja pancerna. Z przodu jego obsługa jest bardzo tania i z tego względu było serwisowane na bieżąco. Stan tylnych tulejek wahaczy także nie budził zastrzeżeń (były już wymieniane). Tarcze hamulcowe były w idealnym stanie - niedawno wymieniono je razem z klockami. Korozja na szczęście nie naruszyła jeszcze elementów konstrukcji nośnej. Na układzie wydechowym (to już drugi) pojawiły się ślady korozji, ale nadal zachowywał szczelność.
Na podnośniku nie stwierdziliśmy większych niedomagań Vectry. Silnik był tylko lekko zapocony, a zawieszenie nie miało większych luzów. To konstrukcja pancerna. Z przodu jego obsługa jest bardzo tania i z tego względu było serwisowane na bieżąco. Stan tylnych tulejek wahaczy także nie budził zastrzeżeń (były już wymieniane). Tarcze hamulcowe były w idealnym stanie - niedawno wymieniono je razem z klockami. Korozja na szczęście nie naruszyła jeszcze elementów konstrukcji nośnej. Na układzie wydechowym (to już drugi) pojawiły się ślady korozji, ale nadal zachowywał szczelność.Motor
  • Oryginalna stylizacja,
  • Bardzo bogate wyposażenie wersji jubileuszowych
  • Każdy element do Vectry można dokupić na rynku wtórnym w niskiej cenie
  • Nadkola ograniczają pojemność bagażnika
  • Psuje się mechanizm wysuwania anteny radiowej

Sposoby na duży przebieg

Jedyne, z czym nie można sobie poradzić, to postępująca korozja. Podzespoły mechaniczne Vectry są bardzo trwałe.
Rafał Jędraszko, mechanik w stacji ASO (niezwiązanej z Oplem). Prywatnie jeździ Oplem Vectrą B.
Wymiana oleju
Wymiana olejuMotor
Wymiana filtra paliwa
Wymiana filtra paliwaMotor
Wymiana oleju skrzyni
Wymiana oleju skrzyniMotor