Nowe uno w wersji kabrio

Fiat uno zapisał się złotymi zgłoskami w historii Polskiej motoryzacji. Dla wielu rodaków był pierwszym "dorosłym" samochodem - większą, szybszą i niewiele droższą alternatywą dla malucha i cinquecento.

Uno ciepło wspominane jest również na innych rynkach, dlatego Fiat zdecydował się odświeżyć zapomnianą już nieco nazwę.

W połowie roku, w Brazylii zaprezentowano nową generację samochodu. Nowe, zaprojektowane od podstaw uno zbudowano w oparciu o zmodyfikowaną (skróconą) płytę podłogową evo grande punto. Pięciodrzwiowy samochód od kilku miesięcy jest już produkowany w brazylijskiej fabryce Fiata w Betim. Niedługo pojazd trafi też do Europy - niewykluczone, że produkowany będzie w Polsce.

Póki co, auto dostępne jest w Brazylii wyłącznie jako czterodrzwiowy hatchback. Może się jedna okazać, że wkrótce oferta nadwoziowa zostanie urozmaicona. Na rozpoczynającym się w przyszłym tygodniu salonie samochodowym w Sao Paulo, brazylijski oddział Fiata zaprezentuje dwa ciekawe auta zbudowane na bazie nowego uno.

Reklama

Pierwszym z nich będzie uno sporting, które od standardowego modelu różni się m.in. obniżonym o 20 mm zawieszeniem, piętnastocalowymi felgami ze stopów lekkich, a także pakietem spoilerów oraz rzucającym się w oczy pomarańczowym lakierem. Auto napędzane ma być 1,4-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 84 KM.

Zdecydowanie ciekawszym pojazdem, który oglądać będzie można w Sao Paulo na stoisku Fiata będzie jednak nowe uno w wersji roadster. Koncepcyjny pojazd z otwartym, dwuosobowym nadwoziem w całości zaprojektowany został w Brazylii. Źródłem napędu jest 1,4-litrowy, doładowany silnik benzynowy o mocy 152 KM. Auto wyróżnia się też 17-calowymi felgami i pakietem stylistycznym zapewniającym mu całkiem "bojowy" wygląd.

Salon samochodowy w Sao Paulo rozpocznie się 27 października i potrwa do 7 listopada.

Zostań fanem naszego profilu na Facebooku. Tam można wygrać wiele motoryzacyjnych gadżetów oraz już niebawem... samochód na weekend z pełnym bakiem! Wystarczy kliknąć w "lubię to" w poniższej ramce.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: auto | Fiat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy