Honda civic po raz 9. Jeździmy już nią
Kiedy w 2006 roku Honda zaprezentowała VIII generację popularnego civic'a, wszyscy byli pod wrażeniem pomysłowości stylistów i odwagi szefostwa japońskiej marki. A czym będą chcieli nas zaskoczyć w nowym modelu?
Z pewnością nie stylistyką - zaprezentowana jakiś czas temu na salonie we Frankfurcie wersja produkcyjna nie wyznacza nowych trendów, ale nawiązuje do poprzednika i pozostałych modeli Hondy. To już jednak wiemy - niewiadomą pozostaje natomiast to, jakim samochodem jest nowy civic. Poprzednik dał się poznać jako zwinny kompakt o sportowym zacięciu, zadziwiająco przy tym przestronny i praktyczny, a do tego całkiem ekonomiczny. Czy taki też będzie następca?
Poinformujemy was o tym już niebawem - znajdujemy się właśnie w słonecznej Maladze, gdzie odbywają się przedpremierowe jazdy testowe IX już generacją civic'a. Przedstawiciele Hondy zapewniają, że wzięli pod uwagę wszystkie uwagi właścicieli schodzącego modelu. Powinniśmy zatem spodziewać się, poza świetnym prowadzeniem, również niezłego komfortu, zaś we wnętrzu, nie tylko futurystycznej stylistyki, ale też wysokiej jakości materiałów.
Pewnym niepokojem napawa tylko gama silnikowa - bardzo uboga i bez istotnych zmian przeszczepiona z obecnej generacji. Może jednak japońskie, wysokoobrotowe VTEC'i nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa i mogą stanowić konkurencję dla europejskich doładowanych jednostek?
Na te wszystkie pytania odpowiemy już niebawem w naszej relacji z jazd nową hondą civic.
Tymczasem amerykańska wersja nowej hondy civic, która zadebiutowała ledwie kilka miesięcy temu, do tego nie bez problemów, spowodowanych marcowym trzęsieniem ziemi w Japonii, doczeka się kolejnej modernizacji o rok wcześniej niż początkowo planowano. Jest to możliwe z powodu rozczarowania, z jakim przyjęto najnowsze wcielenie tego samochodu na jednym z najważniejszych dla Hondy rynków, czyli w USA. Auto, które miało stać się jednym z hitów w klasie kompaktów i było tam niecierpliwie oczekiwane, jest teraz dość powszechnie krytykowane.
Czarę goryczy przelał prestiżowy, opiniotwórczy magazyn konsumencki "Consumer Report", który usunął nowego civica - po raz pierwszy w historii marki - z listy pojazdów przez siebie rekomendowanych. Recenzentom nie spodobało się zbyt miękkie prowadzenie auta, nadto "plastikowy", ich zdaniem, design wnętrza, a przede wszystkim jakość wykonania, do której mieli poważne zastrzeżenia.
Wszystko to spowodowało, że władze koncernu, stwierdzając, iż pilnie śledzą sygnały płynące z rynku, nie wykluczyły, że face lifting nowego civica zostanie dokonany nie w 2014 r., jak przewidywano, lecz już w 2013 r.