Reklama

Diesel dla mazdy2

W październiku zeszłego roku Mazda wprowadziła do sprzedaży w Europie swój nowy model, czyli mazdę2.

Samochód spotkał się z ciepłym przyjęciem, co zaowocowało całkiem niezłą sprzedażą. Do kwietnia bieżącego roku nabywców znalazło niemal 40 tysięcy egzemplarzy mazdy2.

Reklama

Dodać należy, że od wprowadzenia na rynek mała mazda była oferowana tylko z wersji pięciodrzwiowej i tylko z silnikami benzynowymi. To trochę ograniczało krąg nabywców.

Dlatego Japończycy uzupełniają właśnie braki w ofercie. Do sprzedaży wchodzi właśnie mazda2 w wersji trzydrzwiowej, ponadto każdą mazdę2 będzie można zamówić z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1.4 l.

Trzydrzwiowa mazda2 posiada bardziej agresywną stylizację, łącząc w sobie wysokie zdolności manewrowe, a więc wysoką przydatność w miejskim tłoku ze sportowością. Co więcej, dostępne będą sportowe pakiety stylistyczne. Tym samym samochód ten, mimo całkowicie zbieżnej oferty silnikowej, jest skierowany do nieco innej grupy odbiorców niż wersja 5-drzwiowa.

Do tej pory mazdę2 można było kupić tylko z silnikami benzynowymi 1.3 oferowanymi w dwóch wariantach mocy - 75 lub 86 KM. Topowa wersja była napędzana silnikiem 1.5 o mocy 103 KM.

Teraz Mazda wprowadza do oferty silnik wysokoprężny 1.4 wykonany w technologii common-rail. Mazda opracowała go specjalnie z myślą o Europie, gdzie koszty eksploatacji to najważniejsze kryterium dla nabywców samochodów klasy B. Inna sprawa, że patrząc na ceny oleju napędowego to Japończycy nieco się spóźnili...

Silnik wysokoprężny dysponuje mocą 68 KM i momentem 160 Nm dostępnym przy 2000 obr/min. W trybie mieszanym ma on zużywać średnio 4.3 l paliwa na 100 km.

Wszystkie silniki będą współpracowały z manualnymi, pięciostopniowymi skrzyniami biegów. Przekładnie te cechują się wyższymi przełożeniami niż skrzynie stosowana w maździe poprzedniej generacji, co przekłada się na niższe zużycie paliwa, oczywiście kosztem przyspieszenia.

Na uwagę zasługuje niska masa nowej mazdy2. Wersja trzydrzwiowa w zależności od silnika jest o 5 do 10 kg lżejsza od pięciodrzwiowej i waha się od 950 kg dla auta z silnikem benzynowym 1.3 do 970 kg dla auta z dieslem 1.4.

Trzydrzwiowa Mazda2 właśnie wchodzi do sprzedaży. Jej ceny zaczynają się od 39 900 zł za auto z silnikiem 1.3 75 KM do 54 000 zł za wersję 103-konną. Samochód z dieslem wyceniono na 53 000 zł.

INTERIA.PL

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: Alex Minsky | Mazda

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje