Reklama

Diesel dla mazdy2

W październiku zeszłego roku Mazda wprowadziła do sprzedaży w Europie swój nowy model, czyli mazdę2.

Samochód spotkał się z ciepłym przyjęciem, co zaowocowało całkiem niezłą sprzedażą. Do kwietnia bieżącego roku nabywców znalazło niemal 40 tysięcy egzemplarzy mazdy2.

Dodać należy, że od wprowadzenia na rynek mała mazda była oferowana tylko z wersji pięciodrzwiowej i tylko z silnikami benzynowymi. To trochę ograniczało krąg nabywców.

Dlatego Japończycy uzupełniają właśnie braki w ofercie. Do sprzedaży wchodzi właśnie mazda2 w wersji trzydrzwiowej, ponadto każdą mazdę2 będzie można zamówić z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1.4 l.

Reklama

Trzydrzwiowa mazda2 posiada bardziej agresywną stylizację, łącząc w sobie wysokie zdolności manewrowe, a więc wysoką przydatność w miejskim tłoku ze sportowością. Co więcej, dostępne będą sportowe pakiety stylistyczne. Tym samym samochód ten, mimo całkowicie zbieżnej oferty silnikowej, jest skierowany do nieco innej grupy odbiorców niż wersja 5-drzwiowa.

Do tej pory mazdę2 można było kupić tylko z silnikami benzynowymi 1.3 oferowanymi w dwóch wariantach mocy - 75 lub 86 KM. Topowa wersja była napędzana silnikiem 1.5 o mocy 103 KM.

Teraz Mazda wprowadza do oferty silnik wysokoprężny 1.4 wykonany w technologii common-rail. Mazda opracowała go specjalnie z myślą o Europie, gdzie koszty eksploatacji to najważniejsze kryterium dla nabywców samochodów klasy B. Inna sprawa, że patrząc na ceny oleju napędowego to Japończycy nieco się spóźnili...

Silnik wysokoprężny dysponuje mocą 68 KM i momentem 160 Nm dostępnym przy 2000 obr/min. W trybie mieszanym ma on zużywać średnio 4.3 l paliwa na 100 km.

Wszystkie silniki będą współpracowały z manualnymi, pięciostopniowymi skrzyniami biegów. Przekładnie te cechują się wyższymi przełożeniami niż skrzynie stosowana w maździe poprzedniej generacji, co przekłada się na niższe zużycie paliwa, oczywiście kosztem przyspieszenia.

Na uwagę zasługuje niska masa nowej mazdy2. Wersja trzydrzwiowa w zależności od silnika jest o 5 do 10 kg lżejsza od pięciodrzwiowej i waha się od 950 kg dla auta z silnikem benzynowym 1.3 do 970 kg dla auta z dieslem 1.4.

Trzydrzwiowa Mazda2 właśnie wchodzi do sprzedaży. Jej ceny zaczynają się od 39 900 zł za auto z silnikiem 1.3 75 KM do 54 000 zł za wersję 103-konną. Samochód z dieslem wyceniono na 53 000 zł.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Alex Minsky | Mazda

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje