Wyścigowe Porsche 911 GT3 R

Stworzona do jazdy po torze wersja na bazie 911 GT3 RS

Porsche 911 GT3 RS to ekstremalna wersja odchudzonej i wzmocnionej wersji GT3. Właśnie ona posłużyła za bazę do stworzenia wersji przeznaczonej tylko i wyłącznie do jazdy po torze wyścigowym.

Pojazd został przygotowany według specyfikacji samochodów klasy GT3. Auto napędzane jest tym samym, co seryjna wersja, 4-litrowym, sześciocylindrowym bokserem o mocy 500 KM, który został poddany tylko nieznacznym modyfikacjom. Napęd przekazywany jest na koła tylne za pośrednictwem sześciostopniowej, sekwencyjnej skrzyni, obsługiwanej manetkami przy kierownicy.

Reklama

Aby dodatkowo obniżyć masę 911 GT3 R, dach, przednia i tylna pokrywa, drzwi i kilka innych części nadwozia zostało wykonanych z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym. Ponadto wszystkie okna są zrobione z poliwęglanu, a we wnętrzu znajdziemy tylko niezbędne wyposażenie - minimalistyczną deskę, jeden kubełkowy fotel oraz klatkę bezpieczeństwa.

O odpowiednią aerodynamikę i docisk dbają wloty powietrza w przednich błotnikach, a także mocno rozbudowany body kit, w którego skład wchodzi tylny spojler o szerokości 2 metrów. Zastosowano też centralnie montowaną chłodnicę, co pozwoliło zoptymalizować lokalizację środka ciężkości.


W układzie hamulcowym zastosowano tarcze o średnicy 380 mm z przodu i 372 mm z tyłu oraz sześcio- i czterotłoczkowe zaciski.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy